Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Epistemički paternalizam u doba krize

dc.creatorJanković, Ivana
dc.creatorVasić, Miljan
dc.date.accessioned2023-12-26T10:58:58Z
dc.date.available2023-12-26T10:58:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-6427-184-4
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5892
dc.description.abstractEpistemic paternalism is the practice of interfering in the process of inquiry of another,without prior consultation and for the sake of her epistemic good. We will examine two main types of epistemic paternalism: eudaimonic and strict. In the case of eudaimonic epistemic paternalism, epistemic improvement is used only as a means to achieve non-epistemic benefits. In the case of strict epistemic paternalism, epistemic improvement is valued as a good in itself. The main objection against each type of epistemic paternalism is that this practice leads to a violation of personal autonomy. We will defend a more moderate form of strict epistemic paternalism which is motivated by both epistemic and non-epistemic benefits. At the same time, this moderate form leads to the development of specific epistemic virtues, which results in an increase rather than a violation of personal autonomy. We will show that the question of the justification of epistemic paternalism is especially relevant in crises, such as the current pandemic caused by the covid-19 virus.sr
dc.description.abstractЕпистемички патернализам је пракса уплитања у процес истражи- вања који нека особа спроводи, без претходног консултовања са њом, а зарад њеног епистемичког добра. Размотрићемо два главна типа епистемичког па- тернализма: еудаимонистички и строги. Код еудаимонистичког епистемич- ког патернализма, епистемичко побољшање се користи само као средство за постизање неепистемичких добробити. У случају строгoг епистемичкog па- тернализмa, епистемичко побољшање се вреднује као добро по себи. Главни приговор против сваког од оба типа епистемичког патернализма јесте да ова пракса доводи до нарушавања личне аутономије. Бранићемо умеренију вер- зију строгог епистемичког патернализма која за мотивацију има како епис- темичке тако и неепистемичке користи. Истовремено, овај умерени облик доводи до развијања специфичних епистемичких врлина, што за последицу има повећање, а не нарушавање личне аутономије. Показаћемо да је питање оправданости епистемичког патернализма посебно релевантно у кризним си- туацијама, каква је тренутна пандемија изазвана вирусом ковид-19.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherFilozofski fakultet Univerziteta u Beogradusr
dc.relationProjekat "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceЕтика и истина у доба кризеsr
dc.subjectEpistemic paternalismsr
dc.subjectCrisissr
dc.subjectPersonal autonomysr
dc.subjectEpistemic virtuessr
dc.subjectЕпистемички патернализамsr
dc.subjectКризаsr
dc.subjectЛична аутономијаsr
dc.subjectЕпистемичке врлинеsr
dc.titleEpistemic paternalism in times of crisessr
dc.titleEpistemički paternalizam u doba krizesr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage215
dc.citation.spage193
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/14761/JANEPI-5v2.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5892
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu