Приказ основних података о документу

The question of learning: The system-information interaction model and types of learning

dc.creatorBulajić, Aleksandar
dc.date.accessioned2021-10-12T11:45:54Z
dc.date.available2021-10-12T11:45:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0354-5415
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1638
dc.description.abstractU naukama koje se bave učenjem i obrazovanjem, u prošlosti je, kao i danas, bilo više pokušaja da se klasifikuje učenje iz ugla različitih perspektiva i paradigmi. Ovaj rad predstavlja pokušaj da se nekoliko različitih kognitivističkih i konstruktivističkih refleksija o učenju sintetizuje u naporu da se objasni kako različiti tipovi interakcije nekog postojećeg individualnog sistema znanja i informacije iz sredine kreiraju i vode do različitih tipova učenja. Pri tome su u razmatranje uzete dve dimenzije informacije koje proističu iz njene interakcije sa sistemom znanja: nivo konzistentnosti informacije sa sistemom i nivo značaja koji informacija ima za sistem. Kombinovanje datih dimenzija informacije u svom odnosu prema postojećem sistemu znanja rezultiralo je kreiranjem modela interakcije sistema i informacije (SII model), koji opisuje poreklo razvoja četiri tipa učenja (kao rezultat modela nastala je i nova tipologija učenja): beznačajno, ekspanzivno, transformativno i maladaptivno učenje. Hipotetički model, predložen u radu, zasniva se na sistemskom pristupu učenju, različitim konstruktivističkim pristupima razmatranju učenja i Festindžerovoj teoriji kognitivne disonance.sr
dc.description.abstractThere have so far been many attempts to classify learning from the perspectives of different paradigms. In this paper several constructivist and cognitivist views are synthesized in an effort to explain how different types of existing individual systems of knowledge and information from the surroundings give rise to different types of learning. Two dimensions of information in relation to existing knowledge systems are taken into account: level of consistency with the system and the level of importance to it. When combined they result in the system-information interaction model (SII model) which describes the background of four types of learning, with the addition of a new concept of learning introduced in the paper: insignificant, expansive, transformative and maladaptive learning. The SII model is a hypothetical model based upon a system approach towards learning, different constructivist views and Festinger's Cognitive Dissonance Theory.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceAndragoške studije
dc.subjectučenjesr
dc.subjectteorija kognitivne disonancesr
dc.subjectsistem znanjasr
dc.subjectkonstruktivizamsr
dc.subjectinformacijasr
dc.subjectsystem of knowledgeen
dc.subjectlearningen
dc.subjectinformationen
dc.subjectdissonance theoryen
dc.subjectconstructivismen
dc.titleTipovi učenja - model interakcije sistema i informacijasr
dc.titleThe question of learning: The system-information interaction model and types of learningen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage23
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 9-23
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage9
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/536/1635.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1638
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу