Search
Now showing items 1-10 of 27
Legenda o starom obućaru i Metro kartici / The legend of the old shoemaker and the Metro customer card
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Legenda o starom obućaru i Metro kartici govori o nesnalaženju starog zanatlije koga su rođaci nagovorili da otvori platnu karticu u trgovinskoj radnji 'Metro Cash and Carry' da bi sa njegovom karticom kupovali robu za ...
Ko je ko u Kraljevini SHS - formalna analiza Cvijićeve rasprave o jedinstvu Južnih Slovena / Who is who in the Kingdom of the Serbs, Croats and Slovenes: A formal analysis of Jovan Cvijić's treatise on South Slav unity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovog rada jeste da istraži uzroke i posledice ideološkog zaleđa Cvijićevih antropogeografskih i etnopsiholoških istraživanja na prostoru nekadašnjeg jugoslovenskog dela Balkanskog poluostrva. Cvijićevi intelektualni ...
Ispravnim putem kroz oblast greha - Islam, bioetika i nove reproduktivne tehnologije / The right way through the region of sin: Islam, bioethics and new reproductive technologies
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Tokom osamdesetih godina 20. veka u britanskom Domu Lordova vodile su se brojne debate o naučnim istraživanjima embriona, pri čemu su pojedini nastojali da ukažu na razlike između dva načina mišljenja: religijskog i naučnog. ...
Simbolički interakcionizam, masovne panike i urbane legende / Symbolic interactionism, mass panics and urban legends
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Konstrukcionistički pristup društvenim problemima razvio je tezu o masovnim panikama i urbanim legendama kao 'nekonstruisanim društvenim problemima'. Ova teza američkog sociologa Džoela Besta i njegova analiza urbane legende ...
Organizacija vremena na kineskom selu - fizički rad, ritmovi i pol u kasnijem periodu Maoizma (1958-1978) / Organization of time in the Chinese countryside: Labor, rhythms and gender in the later Maoist period (1958-1978)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Ova studija bavi se pitanjem na koji način je državna politika za vreme Maoističkog perioda, od početka Velikog skoka napred (1958) do uvođenja Modernizacijskih reformi (1978), uticala na organizaciju vremena na kineskom ...
Konstrukcija starosti - štampa o domovima za stare (1945-1960) / An analysis of newspaper texts with a view to studying the 'first' old people's homes
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Za proučavanje procesa u kojem je starost, kao društveni problem, mnogo puta 'nastajala' i 'nestajala' iz žiže društvene javnosti, poslužiće novinska građa objavljena u periodu od kraja II svetskog rata do kraja 50-ih ...
Etnološka terenska istraživanja Dogona kao predmet preispitivanja / Reevaluation of ethnologic field research of the Dogon
(Srpska akademija nauka i umetnosti SANU - Etnografski institut, Beograd, 2010)
U radu je preispitano terensko istraživanje Marsela Griola kod Dogona u prvoj polovini dvadesetog veka. Ukazano je na značaj ponovljenih istraživanja Dogona i akademskih rasprava koje su tim povodom vođene. Van Bekova ...
Na životnim raskrsnicama - predstave beograđana o svojoj starosti / At the crossroads of life: Belgraders' perceptions of their old age
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Rad je nastao kao rezultat višegodišnjih terenskih istraživanja među populacijom starih lica u Beogradu. Istraživanjem sam obuhvatila stavove o starosti mojih sugrađana koji žive sami, onih koji žive sa svojom porodicom, ...
'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami / The 'cantankerous old people' next door: How old age is represented in Serbian television commercials
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Rad predstavlja pokušaj da se odgovori na pitanje koji dominantni stavovi društva o starima i starosti bivaju korišćeni u kreiranju domaćih televizijskih reklama, kao delu popularne kulture kojem pripada svet oglašavanja. ...
Antropološko proučavanje popularne kulture / Anthropological studies of popular culture
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Održavanje naučnog skupa 'Naš svet, drugi svetovi. Antropologija, naučna fantastika i kulturni identitet', u decembru 2009. godine, otvorilo je između ostalog, pitanje načina na koji antropologija može da proučava vidove ...