Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 22
Gastarbajter kao liminalno biće - konceptualizacija kulturnog identiteta / The guest worker as a liminal being: The conceptualization of guest worker's cultural identity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Na osnovu terenskim radom sakupljenih životnih priča srpskih gastarbajtera, nastojim da problematizujem i konceptualizujem pitanje njihovog kulturnog identiteta koji karakteriše osećaj liminalnosti, nepripadanja do kraja ...
Konstruisanje starosti kao društvenog problema / Construction of olg age as a social problem
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2013)
Cilj doktorske disertacije bio je da ponudi odgovore na pitanje na koji nacin je starost konstruisana kao društveni problem u domacim okvirima u protekla gotovo dva veka. Starost je analizirana kao socio-kulturna kategorija, ...
Metodološki okvir proučavanja nostalgije i životnih priča / The methodological framework for the study of nostalgic and personal narratives
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2013)
Nostalgični narativi se javljaju u dva dominantna oblika - kao istorijske nostalgije i kao personalne nostalgije. Personalni sadržaji i istorijske priče se mogu registrovati u slobodnoj formi životnih priča, žanra dobro ...
Pregovaranje o partnerstvu - kako je srpski Hauzmajstor uspostavio poslovni odnos s austrijskim Rustlerom / Negotiating partnership: How Serbian Hauzmajstor established a business relationship with Austrian Rustler
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Ova studija govori o tome kako je srpski Hauzmajstor pregovarao i stupio u partnerstvo sa austrijskom firmom Rustler. Uvodni deo posvećen je uspostavljanju i razvijanju Hauzmajstora, firme za male kućne popravke, koju je ...
Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji / Le Film serbe à quel point est-il 'serbe'? La conceptualisation du culturellement normal et anormal dans la Serbie contemporaine
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Predmet rada jeste konstruisanje kulturnog kognitivnog modela normalnosti, a cilj pokazivanje shvatanja date kognitivne kategorije u savremenoj srpskoj kulturi od strane ispitaničke grupe, koja je formirana na osnovu ...
Da li dopunska kondicionalnost prevenira pristupanje Evropskoj uniji? Demokratski 'korak unazad' Republike Srbije / Is additional conditionality preventing EU accession? Serbian democratic 'step back'
(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2013)
Integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju u osnovi je uslovljena ispunjavanjem skupa kriterijuma čiji je cilj sveobuhvatna društvena promena. Ipak, politika proširenja Unije sadrži i izvestan broj dopunskih kriterijuma ...
Šta je u pivu? - kulture koje se prožimaju u privatizaciji pivare / What's in a beer?: Cultures that interact in brewery privatization
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Rad je nastao kao rezultat skoro dvogodišnjeg intenzivnog istraživanja socijalnih i kulturnih aspekata privatizacije lokalne pivare u Južnom Banatu, čiji je većinski vlasnik 2003. godine postala turska kompanija Efes. ...
Između istorije i savremenosti - antropološko proučavanje gastarbajtera u 21. veku / Between history and modernity: The anthropological study of migrant workers in the 21s t century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Pola veka od odlaska prvih gastarbajtera na rad u zemlje zapadne Evrope je momenat u kome je potrebno rezimirati i refokusirati istraživanja celokupne pojave. U to istraživanje, shodno vremenskoj distanci i dostupnim ...
Legenda o starom obućaru i Metro kartici / The legend of the old shoemaker and the Metro customer card
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Legenda o starom obućaru i Metro kartici govori o nesnalaženju starog zanatlije koga su rođaci nagovorili da otvori platnu karticu u trgovinskoj radnji 'Metro Cash and Carry' da bi sa njegovom karticom kupovali robu za ...
Da li će Knjaz Miloš pripasti strancima? - privatizacija i slika multinacionalnih kompanija u srpskim medijima (2000-2005) / Will Knjaz Miloš belong to foreigners?: The privatization and image of multinational companies in the Serbian media (2000-2005)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
U radu se analizira medijsko praćenje privatizacije Knjaza Miloša, najpoznatije srpske fabrike mineralne vode, i načina na koji su u tom procesu bile predstavljene multinacionalne kompanije. Kao najvažniji problem izdvojen ...