Search
Now showing items 1-10 of 22
About typology and meaning of the Serbian public architectural monuments (19-20th centuries)
(Matica srpska, Novi Sad, 2017)
During the last two centuries in the wider Balkan region a wide variety of Serbian public monuments and memorials were raised. Different by their form and function, they show the status of culture of memory that induced ...
Globalizacija kao restriktivna kulturna praksa i elementi njene predistorije u srpskoj arhitekturi / Globalisation as restrictive cultural practice and elements of its prehistory in Serbian architecture
(Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Beograd, 2019)
Kao sveprožimajuća sociokulturna paradigma koja svet pretvara u jedno mesto smanjujući razlike, na srpsku arhitekturu globalizacija utiče dvojako: kao komunikacijski podsticajna transkulturalna ideologija i tržišnim ...
Novija srpska arhitektura i njena publika / Newer Serbian architecture and its audience
(Matica srpska, Novi Sad, 2011)
U ovom preglednom članku retrospektivno se razmatraju glavni pravci razvoja srpske arhitekture od početka XVIII do kraja XX veka, kao i vidovi njihove društvene recepcije. Problematizuju se polazišna idejna, tehnička, ...
Critical regionalism in the work of architect Branislav Mitrovic
(Matica srpska, Novi Sad, 2019)
In the Serbian architecture from the end of the twentieth and at the beginning of the twenty-first century, Branislav Mitrovic (1948) distinguished himself as the most successful author of the whole orientation, as opponent ...
Et in Patria ego: Medieval monuments in travelogues from Serbia from the beginning of the 19th century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2017)
The paper analyzes writings on medieval monuments in Serbia noted in a number of literary essays written after the Second Serbian uprising. Seeing as in prior historiographical accounts these data on Serbian antiques were ...
Mural painting of littoral catholicon. List of fresco and observations about the different program of characteristics
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2012)
This paper presents the iconographic program offrescoes in the Church of the Annunciation in the monastery of Gradac, in which there were a number of hitherto unrecognised sections that have now been identified It publishes ...
Od terenske skice do skice celine - Mihailo Valtrović i srpska srednjovekovna arhitektura / From field sketches to a sketch of the whole: Mihailo Valtrović and Serbian Medieval architecture
(Beograd: Narodni muzej, 2016)
По први пут у домаћој историографији у раду се као целина анализирају два написа Михаила Валтровића, која су у интервалу од десет година
у другој половини 19. столећа објављена с намером да буду језгро текста замишљеног, ...
Византијско наслеђе и српска уметност. Књ. 1–3 : [представљање књига на Трибини Библиотеке САНУ, Београд, 17. јануар 2017. године]
(Београд : Српска академија наука и уметности, 2018)
Византијско наслеђе и српска уметност. Књ. 1–3 / главни уредници Љубомир Максимовић, Јелена Триван. – Београд : Српски комитет за византологију : Службени гласник : Византолошки институт САНУ, 2016.Књ. 1, Процеси византинизације ...
Žene ktitori i vizuelna kultura Balkana u srednjovekovno i rano moderno doba, od XI do XVI veka / Women patrons and visual culture of balkans in medieval and early modern period, from the XI to the XVI century : Doctoral Dissertation
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2020)
Ova doktorska disertacija posvećena je istraživanju vizuelne kulture nastale kao rezultat ktitorske delatnosti žena iz dinastija Komnina, Duka, Paleologa, Nemanjića, Asenovaca, Lazarevića i Brankovića na teritoriji Romejskog ...
Literarno tumačenje likovnog dela - primeri iz metodologije Srpske istorije umetnosti prve polovine 20. veka / Literary interpretation of a painting: Examples from the methodology of Serbian art history in the first half of the 20th century
(Univerzitet u Kragujevcu - Filološko-umetnički fakultet, Kragujevac, 2011)
U radu se prepoznaju i klasifikuju primeri (ostataka) literarnog tumačenja umetnosti u okvirima novoformirane istorije umetnosti kao nauke. Razmatra se zašto svaki naučnik koji uvodi novi metod ove nauke istovremeno nastavlja ...