Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 12
Рад сликара Аксентија Јанковића из Вршца у Србији кнеза Милоша / Work of painter Aksentije Janković from Vršac in the Serbia of Prince Miloš Obrenović
(Републички завод за заштиту споменика културе, 2022)
Аксентије Јанковић из Вршца један је од првих уметника неокласицистичког опредељења који је прешао у Србију после Другог српског устанка покушавши да у њој нађе ухлебљење. Након што је на препоруку Вука Караџића дошао у ...
Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs / Radio(is)vision: sound recording as cultural heritage and resource
(HERAedu, 2022)
Rad ispituje potencijale zvučnog zapisa kao kulturnog nasleđa, kao osnove za aktivnu savremenu upotrebu baštine u filmskoj i muzičkoj produkciji. Mogućnosti korišćenja ove specifične vrste kulturnog dobra biće tumačena ...
Stranac u Parizu: kritička recepcija Save Šumanovića na pariskoj umetničkoj sceni od 1926. do 1928. godine / A foreigner in Paris: critical reception of Sava Šumanović on the Paris art scene from 1926 to 1928
(Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2020)
Šumanovićev drugi boravak u Parizu, između 1925. i 1928. godine, obeležila je njegova namera da se, kao strani umetnik, integriše u parisku umetničku sredinu i postane jedan od njenih aktera. Pojedina dela iz obimne ...
„Архитектура дома културе у Лозници (1935−1937) у служби културне политике“ / "Architecture of Dom Kulture in Loznica (1935-1937) in the Service of Cultural Policy"
(Републички завод за заштиту споменика културе, 2020)
Године 1933. иницирана је обнова родне куће Вука Караџића у Тршићу. Паралелно са том иницијативом је предложена изградња Дома културе Вук Караџић у Лозници који би служио као центар културних и еманципаторских активности ...
„Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из збирке Народног музеја у Београду“ / The Florentine tondo depicting Adoration of Christ from the collection of the National Museum in Belgrade
(Народни музеј у Београду, 2020)
Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из колекције Народног музеја у Београду – приписан Лоренцу ди Кредију (Lorenzo di Credi, око 1459–1537), његовој радионици или следбенику – по теми, формату и морфологији, ...
Kulturno nasledjđe u prostorima mešovite stvarnosti / Curtural heritage in mixed reality spaces
(HERAedu, Beograd, 2022)
Poslednjih nekoliko decenija je, sa jedne strane, nesumnjivo prepoznatljivo po sve češćim i inovativnijim pristupima interpretaciji i upotrebi kulturnog nasleđa u kontekstu kulturnih i kreativnih industrija, odnosno kreativne ...
Плиткорељефни украс мермерних плоча на Градској фонтани у Хераклеји Линкестис (562) и његово значење
(Скопље: Каламус, 2020)
Хераклеја Линкестис представљала је један од најзначајнијих античких градова у древној области Македонији (данашња Република Северна Македонија). Представе христограма и делфина изведене у плитком рељефу на
чеоној страни ...
Култ и иконографија Светог Григорија Ниског у српским земљама 1459-1800 / Cult and iconography of Saint Gregory of Nyssa in Serbian lands 1459–1800
(Kalamus, Skoplje, 2022)
У претходном истраживању посветили смо пажњу култу Светог Григорија из
Нисе у средњовековној Србији у периоду између
1166/1168. и 1459. године тј. у време независности српске средњовековне државе. Овај рад представља ...
Istrajnost slikovitog pamćenja: foto-arhiv umetnika u digitalnom dobu / Persistence of pictural memory: photo archives of artists in the digital age
(Hera.edu, 2022)
U radu se analizira fenomen foto-arhiva umetnika u doba digitalne fotografije i novih medija. Naime, poslednjih nekoliko decenija sve je prisutnija pojava posebne vrste umetnika koji sakuplјa stare fotografije i od njih ...
О богословским идејним основама иконографско-програмског решења сцене Преображења Христовог над улазом у цркву Преображења у манастиру Зрзе / On the Ideological Roots of the Specific Programatic Solution of the Scene of Transfiguration of Christ in the Church of the Transfiguration in the Monastery of Zrze
(Каламус, Скопље, 2021)
Симболички сложена фреска Преображења Христовог над главним улазом у цркву
Преображења у манастиру Зрзе (1368/1369; сл. 1)
обогаћена ликовима Богородице „Пантон хара“
са малим Христом и фигурама пророка, представља веома ...