Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 12
Uticaj polisemije na obradu izolovanih reči srpskog jezika / The effect of polysemy on processing of Serbian nouns
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Istraživanja izvedena na engleskom jeziku pokazala su da postojanje nepovezanih značenja reči (homonimija, npr. "osa" - insekt i "osa" - koordinata) usporava obradu, dok postojanje povezanih značenja reči (polisemija, npr. ...
Pokušaj automatizacije vizuelne pretrage iluzornih kontura / Visual search of illusory contours: an attempt of automatization
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Dosadašnja istraživanja, koja su uglavnom bila fokusirana na utvrđivanje tipa vizuelne pretrage iluzornih kontura, pokazala su da je ta pretraga zavisna od faktora kao što su konfiguracija mete i tip zadatka. Pored toga, ...
Implicit vs. Explicit learning in German noun plurals
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Over the past few decades there has been a lot of debate, about language learning and the opinion about the status of mental rule during the process of language learning is still divided between different researches. The ...
Provera i validacija postupaka merenja opsega radne memorije pri čitanju / Comparation and validation of reading span tasks
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Cilj istraživanja bio je da se provere i međusobno uporede postupci zadavanja kao i prediktivna valjanost mera izvedenih iz dve najčešće primenjivane varijante zadatka merenja opsega radne memorije pri čitanju, pošto zadaci ...
Povezanost interesovanja i verbalna fluentnost kod učenika osnovne škole / Linkage between interests and verbal fluency of primary school pupils
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Podsticaj za ispitivanje povezanosti interesovanja i kreativnosti zasnovan je na rezultatima biografskih studija koje ukazuju da su visoko kreativni pojedinci već u detinjstvu imali šira i dublja interesovanja od svojih ...
Dijaloška PISA - razvijanje kompentenci kroz socijalnu interakciju u različitim kontekstima / Dialogical PISA: Development of competence through social interaction in different contexts
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Osnovni cilj ovog istraživanja je da se ispita kako učenici formiraju nove kognitivne kompetence u različitim kontekstima. U eksperimentu sa paralelnim grupama formirane su tri grupe učenika VIII razreda osnovne škole na ...
The cognitive processing of the allomorphy in Serbian
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
In this work, we explored cognitive status of suffix allomorphy of the masculine nouns in instrumental singular in Serbian language (eg. misom-misem; puzom-puzem). Allomorphy represents distinct variations in form of the ...
Vizuelna pretraga iluzornih kontura - efekti indukovane forme i orijentacije / Visual search of illusory contours: Shape and orientation effects
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Iluzorne konture predstavljaju specifičnu klasu vizuelnih stimulusa za koje se može reći da predstavljaju stimulusne sklopove koje opažamo kao celovite, bez obzira što su date u fragmentiranim, nedovršenim celinama. U ...
Povezanost pojma o sebi i predstave adolescenata kako ih vide 'značajni drugi' / Self concept and adolescents' representations of significant others' images of them
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Osnovna ideja za ovo istraživanje bazira se na pretpostavkama socijalnog interakcionizma. Na uzorku od 499 adolescenata dva uzrasta (12/13 i 16/17 godina starosti), ispitivane su njihove predstave o tome kako ih vide ...
Struktura olfaktornog doživljaja / The structure of olfactory experience
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Cilj rada bio je da se ispita struktura subjektivnog doživljaja mirisa. Doživljaj mirisa definisan je preko skupa atributa do kojeg se došlo empirijskim putem, korišćenjem metodologije Ozgudove konstrukcije semantičkog ...