Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 21
Deca pitaju, ali ne znaju kako da postave pitanje - epi-pragmatski i meta-pragmatski razvoj / Children do ask, but do not know how to do asking: Epi-pragmatic vs. meta-pragmatic skill
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Klasičan je nalaz (C. Chomsky, 1969) da predškolska deca u engleskom jeziku mešaju značenja glagola ask 'pitati' i tell 'reći', tako što u situaciji Ask Laura what time it is 'Pitaj Lauru koliko ima sati' umesto da postave ...
Uticaj ego-involviranosti u stvaranju lažnih sećanja iz detinjstva / The impact of ego-involvement in the creation of false childhood memories
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Istraživanje je imalo za cilj proveru pretpostavke da je na uzorku ispitanika iz naše sredine moguće replicirati nalaze istraživanja Loftusove i saradnika (Loftus,1995; 1997a; 1997b) u kojima su ispitanicima kreirana lažna ...
Nerealistični optimizam i donošenje odluka / Unrealistic optimism and decision making
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Jedna od vodećih deskriptivnih teorija odlučivanja u uslovima rizika, teorija izgleda Tverskog i Kanemana, otkriva neodrživost normativnog objašnjenja donošenja odluke samo na osnovu principa maksimizacije očekivane ...
Od kvalitativnog ka kvantitativnom pristupu / Uses of symbolic resources in youth: Moving from qualitative to quantitative approach
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Prelazak u odraslo doba, tj. razdoblje mladosti, predstavlja tranzitorni period tokom kog se mlada osoba suočava sa raznolikim promenama i razvija vremensku perspektivu i sistem orijentacije, koji omogućavaju uspostavljanje ...
Konstrukcija i validacija skale sujeverja / Construction and behavioral validation of superstition scale
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Cilj ovog istraživanja bio je konstrukcija skale koja bi procenjivala sklonost sujevernim verovanjima i ponašanju i bihejvioralna validacija skale. Oslanjajući se na tripartitni koncept stava, sujeverje smo definisali i ...
Odnos forme, prostorne organizacije i vizuelne pažnje u opažanju iluzornih kontura / Form, set organization and visual attention in illusory contours perception
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Cilj istraživanja bio je da se ispita uloga forme, prostorne organizacije okruženja i vizuelne pažnje u zadatku vizuelne pretrage iluzornih kontura. Izvedena su tri eksperimenta u kojima je primenjena klasična varijanta ...
Relacije seksualnog ponašanja i osobina ličnosti u kontekstu polnog dimorfizma / Relationships between sexual behavior and personality in the context of sexual dimorphism
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Cilj ovog istraživanja je ispitivanje strukture i intenziteta povezanosti dimenzija seksualnog ponašanja i osobina ličnosti u kontekstu polnog dimorfizma. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 233 ispitanika, oba pola i ...
Shared and/or separate representations of animate/inanimate categories - an ERP study
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
This paper presents an ERP experiment examining the underlying nature of semantic representation of animate and inanimate objects. Time-locking ERP signatures to the onset of visual stimuli we found topological similarities ...
Specifičnosti vršnjačkih konflikata u adolescenciji / Specificity of peer conflicts in adolescence
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
U radu su izloženi rezultati ispitivanja sprovedenog na kvotnom uzorku od 530 adolescenata. Ispitivanje je realizovano u 11 gradova i 26 škola. Istraživanjem su bila obuhvaćena dva uzrasna nivoa (12 i 16 godina). Za ...
Kelly meets Foucault: Understanding school underachievement
(Taylor & Francis Inc, Philadelphia, 2008)
"Underachievement" in school is seen as a failure in traditional theories of education. An alternative construction of school underachievement is offered If based on Michel Foucault's (1975) approach to power and George ...