Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 70
Unapređivanje demokratskih kapaciteta medijske komunikacije i kritička analiza diskursa / Promoting democratic capacities of media communication and critical discourse analysis
(Institut za političke studije, Beograd, 2011)
Ovaj rad bavi se fenomenom medijske komunikacije iz perspektive uslova za razvijanje njenih demokratskih kapaciteta. Polazeći od temeljne važnosti koju javnost i normativni principi njenog funkcionisanja imaju za ostvarivanje ...
Rani razvoj ekspertize - uloga studentske prakse / Early development of expertise: The role of students' practical training
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Ovaj rad bavi se ranom etapom ekspertize koja se odvija u okviru profesionalnih aktivnosti početnika kroz upotpunjavanje i primenu akademskih znanja i povezivanje teorijskih, 'knjiških' znanja s praktičnim znanjima. Reč ...
Ekspertsko mišljenje - mišljenje zasnovano na sistemu znanja / Ëkspertnoe myšlenie: Myšlenie na osnove sistemy znanij
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Pojam ekspertskog mišljenja novi je pojam u savremenoj psihologiji, a u ovom radu razmatra se u kontekstu viših mentalnih funkcija čiji se razvoj odvija kroz obrazovanje. Teorijski je utemeljen i povezan sa opštom teorijom ...
Počeci razvoja ekspertskog mišljenja u vanškolskom (obrazovnom) kontekstu / Razvitie ëkspertnogo myšlenija v vneklassnom / obrazovatel'nom / kontekste
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Intelektualne pretpostavke za sistematičnije uvođenje u sistem naučnog znanja nastaju u adolescenciji. Razvoj naučnog ekspertskog mišljenja na adolescentnom uzrastu može da se odvija i u vannastavnom i vanškolskom obrazovnom ...
Doprinos istraživanja ekspertize razumevanju prirode ekspertskog mišljenja / The contribution of research on expertise to understanding of expert thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Ekspertiza se određuje na osnovu visokog nivoa ovladanosti znanjima i veštinama u različitim oblastima ljudskih dealtnosti (nauke, umetnosti, sporta i drugim manje formalnim domenima). Ovaj rad bavi se razmatranjem doprinosa ...
Experimental stimulating creativity at school and changes of beliefs of teachers on creativity / Ogledno podsticanje kreativnosti u školi i promene uverenja nastavnika o kreativnosti
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2016)
In this paper we are presenting results of the research into changing teachers' implicit beliefs about creativity in the context of an experiment on stimulating creativity in the primary school. The aim of this study was ...
Profesionalne brige budućih i aktuelnih nastavnika / Professional concerns of pre-service and in-service teachers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Osnovni cilj ovog rada bio je da se utvrdi koje sve profesionalne brige, definisane kao teme od interesa za nastavnika, izazivajući bilo negativna, bilo pozitivna osećanja, a u vezi s kojima nastavnik namerava da uloži ...
Odnos vezanosti, mentalizacije i intelektualnih sposobnosti u adolescenciji / The relationship between attachment, mentalization, and intellectual abilities in adolescence
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Cilj ovog istraživanja bio je da se ispita odnos vezanosti i mentalizacije, s jedne strane, i intelektualnih sposobnosti, s druge, i to na adolescentnom uzrastu, gde je taj odnos do sada malo proučavan. U istraživanju je ...
Razvoj kompetencija, osobina ličnosti i vrednosti učenika u današnjoj osnovnoj školi / Razvitie kompetencij, kačestv ličnosti i cennostej u učenikov v sovremennoj osnovnoj škole)
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2018)
Cilj istraživanja koje je predstavljeno u ovom radu bio je da se utvrdi koliko je, prema mišljenjima nastavnika, učenika i roditelja, današnja osnovna škola u Crnoj Gori uspešna u razvoju poželjnih osobina, kompetencija i ...
Evaluacija Građanskog vaspitanja u srednjim školama u Srbiji / An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2019)
Predmet ovog istraživanja je evaluacija statusa predmeta Građansko vaspitanje (gV) i sticanje uvida u eventualne promene statusa kroz poređenje sa rezultatima slične studije sprovedene deset godina ranije (2009. godine). ...