Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 484
Clientelistic relations between political elite and entrepreneurs in Serbia
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2016)
Main objective in this article is to describe in more details specific interlinkages and exchange that is unfolding between political elite and entrepreneurs as key actors that possess, manage and deploy economic resources ...
Teritorijalni identitet - između lokalnog i globalnog / Territorial identity: Between local and global
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2014)
U radu se pojam teritorije posmatra kao društveni konstrukt i relaciona kategorija, a društvo sagledava u stalnom procesu deteritorijalizacije i reteritorijalizacije. U prvom delu rada fokus je na transformaciji teritorijalnog ...
Rodna perspektiva u proučavanju migracija / Gender perspective in migration studies
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2013)
Istraživačko polje migracija dugo vremena ostajalo je van glavnih teorijsko-institucionalnih tokova akademske sociologije, profilišući se kao interdisciplinarno područje koje se razvijalo u okvirima i pod uticajem različitih ...
Student choice of higher education institutions in a post-transitional country: evidence from Serbia
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, Abingdon, 2020)
The sector of higher education in developed countries has been facing important structural changes over the last decade, which is now expanding to developing countries also. As the competitive landscape is changing, the ...
Globalizacija - proces i/ili projekat / Globalization: Process and/or project
(IIC Nova srpska politička misao, Beograd, 2000)
U ovom tekstu iznosimo ključne argumente dve suprotstavljene teze o pitanju značenja globalizacije. U prvom delu teksta predstavljamo stanovište autora koji globalizaciju vide kao nepovratan istorijski proces, a u drugom ...
Socijalne mreže - povezivanje društvenih aktera u sferi ekonomskih aktivnosti / Social networks: Networking of social actors in the sphere of economic activities
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2005)
Članak prikazuje jednu od značajnih oblasti proučavanja savremene ekonomske sociologije - oblast socijalnih mreža u sferi ekonomskih aktivnosti. Pored osnovnih teorijskih i metodoloških koncepcija proučavanja društvenih ...
Socialism, transition, ideology: Three new resaerch works and their scientific significance
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 1994)
Vezanost za mesto i migracione namere stanovništva: primer osam gradova u Srbiji / Place attachment and migration intentions of the population: An example of eight cities in Serbia
(Institut društvenih nauka - Centar za demografska istraživanja, Beograd, 2017)
Following the need to combine macro structural and micro actors' perspective, this paper conceptually starts from endogenous city development paradigm within which place attachment and intentions to migrate are given ...
Potencijal “mekih” faktora teritorijalnog kapitala u procesu brendiranja: Istraživanje osam gradova srednje veličine u Srbiji / The brand potential of “Soft” factors of the territorial capital: A study of eight medium-sized cities in Serbia
(Inst Social Res Zagreb, 2017)
The aim of this paper was to explore the brand potential of certain “soft” factors of territorial capital in the medium-sized cities in Serbia. The concept of territorial capital refers to the total city development potential ...
Arhitektura Moderne u funkciji promocije Beograda / Architecture of Moderna and its function in promotion of Belgrade
(Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, Beograd, 2010)
U ovom radu ističe se značaj brendiranja grada za savremeni razvoj. Analizira se uloga arhitekture moderne u stvaranju prepoznatljivog izgleda Beograda. U prvom delu rada razmatraju se karakteristike modernizma i njegove ...