Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 54
Praying for a Franciscan in an Orthodox Church: Remembering the Master Builder in the Inscription of the Dečani Monastery / Molitva za franjevca u jednoj pravoslavnoj crkvi: Sećanje na protomajstora u natpisu manastira Dečana
(Institut za etnologiju i antropologiju Odeljenja za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u BeograduDosije studio, Beograd, 2023)
This paper explores the memory of the master builder of the Dečani monastery as it was “performed” through the inscription of the south portal of the monastery’s katholikon. Despite the confessional differences, Fra Vita, ...
Marko Murat: od istorijske kompozicije ka plenerizmu / Marko Murat, painter of the turn. Creating the modern: from historical composition to plain air painting
(Univerzitet u Beogradu-Filozofski fakultet, 2023)
Stvaralaštvo Marka Murata može se podeliti na pet faza. Za temu ovog
rada najznačajnija su dela koja nastaju u okviru druge faze (plenerističko slikarstvo
sa elementima impresionizma, secesije i simbolizma), iz poslednje ...
Rešavanje stambene krize u opusu arhitekte Branislava Marinkovića nakon Drugog svetskog rata / Resolving the Housing Crisis in the Work of Architect Branislav Marinković after the Second World War
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2023)
Rešavanje stambene krize po okončanju Drugog svetskog rata predstavljalo
je važan zadatak pa su, tom prilikom, angažovani eminentni stručnjaci, zaposleni
pri državnim građevinskim preduzećima i projektantskim biroima. ...
Представа краљице Наталије у време проглашења Краљевине Србије / Representation of Queen Natalija at the time of the Proclamation of the Kingdom of Serbia
(Историјски институт БеоградИсторијски архив Краљево, 2023)
Визуелне представе Наталије Обреновић, којима је она јавно промовисана у улози кнегиње и потом краљице, с временом су мењале своје обрасце, проширујући се и на различите уметничке медије. Једна од прилика када
се присуство ...
MADE IN Digital Spaces connecting, (re)defining and (re)activating crafts / MADE IN u prostorima digitalnog: povezivanje, (re)definisanje i (re)aktiviranje zanatstva
(Heraedu, 2023)
Contemporary approaches to cultural heritage insist on procuring new ways of understanding and utilizing of objects and knowledge that is important for local communities, societies, and humanity. Following the demand within ...
Razvoj državničkog portreta u Crnoj Gori 1851-1910
(Podgorica: Univerzitet Crne Gore, 2023)
The article aims to shed light on the evolution of the state portrait in Montenegro during the period in which
several problems were being addressed, such as resolving Montenegrin borders issues, confirming its status
of ...
Од ратног ветерана до дворског кујунџије: Ђорђе М. Јанковић у друштвеним и уметничким збивањима Ниша друге половине 19. века / From a war veteran to a court goldsmith: Đorđe M. Janković in the social and artistic setting of Niš in the second half of the 19th Century
(Ниш : Народни музеј, 2023)
Значајан учесник збивања у Нишу током друге половине 19. века био
је кујунџија Ђорђе М. Јанковић. Кујунџијски занат почео је да учи у младости
као син угледног нишког трговца. Истовремено је ангажован у политичким ...
Француски пејзажи Саве Шумановића
(Нови Сад: Спомен-збирка Павла БељанскогБеоград: Институт за историју уметности Филозофског факултетаШид: Галерија слика "Сава Шумановић", 2023)
У периоду између 1920. и 1930. године, Сава Шумановић борави у више наврата у Паризу, којом приликом настаје стилски и жанровски разнородан опус. Током ових боравака Шумановић ствара пејзаже који за мотив имају Париз и ...
Queering the collections: alternativne istorije i digitalni svet
(Društvo za kulturni razvoj „Bauo“
Petrovac na Moru, 2023)
U poslednjih trideset godina neispričane istorije kolekcija i njihovih predmeta postale su predmet značajnog interesovanja muzejskih stručnjaka, istraživača i muzejske publike. Očigledan nedostatak di- rektnog odgovora na ...
"Objects with an Imagined Home, Yugoslavia’s Heritage as a Diasporic Object"
(Amsterdam University Press, 2023)
How do we approach an object that lost its country of origin, its context and source community? The violent dissolution of Yugoslavia left little room for the people of the newly formed states to share their living experience, ...