Претраживање
Приказ резултата 1-5 од 5
Елегија Ad Lindam Фрање Елезовића – класицизам са сензибилитетом љубавне поезије ауторова времена / Elegy Ad Lindam by Franja Elezović – Classicism and Contemporary Sensibility of Love Poetry
(Београд : Универзитет у Београду – Филозофски факултет, 2022)
Рад доноси анализу елегије Ad Lindam из посве непроучене
збирке поезије на латинском језику позног српског неолатинисте Фрање
Елезовића, штампане 1897. године. Као пример интимистичке лирике ова
песма је реализована по ...
Illyrian and Slavic / Илирски и словенски
(Београд : Универзитет у Београду – Филозофски факултет, 2022)
This paper analyses borrowings of possible Illyrian provenance in Slavic.
Sections 1 and 2 describe previous attempts at defining the borders and
characteristics of the Illyrian language. The Illyrian forms are classified ...
Личне тешкоће у обредима прелаза као ђавоља обмана. Тертулијан и митраизам / Personal Anguish in Rites of Passage as the Devil's Trickery. Tertullian and Mithraism
(Београд : Универзитет у Београду – Филозофски факултет, 2022)
Међу ранохришћанским ауторима који преносе податке о мистеријама Митре, Јустин Мученик и Тертулијан посматрају овај култ кроз концепт ђавољег опонашања (imitatio diabolica). То је теорија о постанку паганства која га ...
Моћ појединца у остваривању прореченог у Цицероновом делу De divinatione* / Agency of the individual in the process of divination in Cicero's De divinatione
(Beograd : Filozofski fakultet, 2022)
Предмет овог рада је Цицеронов спис De divinatione, који ће нам
својим многобројним примерима из историје грчког и римског народа
помоћи да сагледамо узрочно-последични низ кризе, дивинације и њеног
превазилажења, те ...
Stylistic and textual remarks on Isaeus' On the Estate of Pyrrhus / Стилска и текстуална опажања у Исејевом говору О Пировом имању
(Београд : Универзитет у Београду – Филозофски факултет, 2022)
Isaeus’ third speech On the Estate of Pyrrhus appears to be different in
language, style and ēthos than his other surviving speeches. I argue that it is not
the most representative example of Isaeus’ supposed simplicity ...