Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 26
Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености
(Институт за педагошка истраживања, Београд, 14-12-2023)
У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне
две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама
разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање
писмености ...
Possibilities and challenges of using digital technology in inclusive education
(Institute for Educational Research, Belgrade, Serbia, 2023)
In the process of providing additional support to students, the use of digital technology plays a
significant role. Encompassing a wide range of equipment, tools, strategies and services, digital
technology can contribute ...
Developing Inclusive School Communities through Collaborative Action Research
(European Educational Research Association, 2023)
Inclusive education arises from the idea that dominant culture and practices prioritize certain social groups while excluding others. Kozleski and Waitoller (2010) note that teachers are often trained to be "transmitters ...
Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?
(Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
O razumevanju kvaliteta nastave možemo zaključivati oslanjajući se na različite izvore podataka. U ovom radu smo se u tom poduhvatu oslonili na analizu pisanih priprema za časove koje su nastavnici kreirali prilikom polaganja ...
Kako otkrivanje izvora podataka doprinosi unapređivanju kvaliteta nastave: primer jednog akcionog istraživanja
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
Ovaj rad je proizašao iz akcionog istraživanja usmerenog na proučavanje i unapređivanje kvaliteta nastave izbornog studijskog predmeta na osnovnim akademskim studijama pedagogije. Unapređivanje kvaliteta nastave podrazumevalo ...
Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
U radu se razmatra i analizira problematika kako dokumenta međunarodnih organizacija (EU, OECD, Svetskabanka, T20/G20) oblikuju svrhu predškolskog vaspitanja i obrazovanja Narativnom analizom aktuelnih doku-menata koja se ...
Kako pedagozi vide svoju profesionalnu ulogu?
(Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
Za izgradnju i očuvanje identiteta profesije pedagog važno pitanje je šta čini okosnicu, ali i specifičnost njegovog profesionalnog delovanja. U radu se ispituje kako pedagozi, zaposleni kao stručni saradnici u vrtiću i ...
Specificity of theoretical conceptualisations of cooperative teaching/learning
(Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, 2023)
The key question posed in the paper is: are the specifics of the theoretical perspectives that contribute to the understanding and explanation of this phenomenon recognized in the field of studies about cooperative ...
Justice in Education and Social Justice - Perspectives on Teacher Education
(Institute for Educational Research, Belgrade, Serbia, 2023)
This paper provides an overview of different conceptions of what initial teacher education
should look like in order to prepare teachers to contribute to equitable education. Due
to the diversity of conceptions of equitable ...
Izazovi obrazovanja - jesmo li spremni za generaciju Alfa?
(Veleučilište PAR (Rijeka, Hrvatska), 2023)
Poznavanje karakteristika svake generacije, razumijevanje načina na koji se odvija
učenje i razvijaju kompetencije koje su neophodne u određenom vremenu te
dostupne tehnologije, strukturiraju odgojno-obrazovni proces i ...