Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 78
Etički aspekti psihološke selekcije kandidata za posao / Ethical aspects of psychological selection of job candidates
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Selekcija osoblja za savremene radne organizacije je nezaobilazna praksa koja ima svoje andragoške, psihološke, socijalne, ekonomske, ali i etičke aspekte. Čvrsta etička refleksija je esencijalna komponenta svakog ...
Čitalačke navike srednjoškolaca u Srbiji / Reading habits of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
U okviru istraživačke studije o slobodnom vremenu, interesovanjima, kulturnim potrebama i navikama srednjoškolaca posebno su ispitivane njihove čitalačke navike. Cilj rada je da sagledamo čitalačke navike srednjoškolaca ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Jačanje mira - potraga za transformativnom energijom i izgledi za promenu / Strengthening peace: Quest for the transformative energy and prospects for change
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2012)
Ovaj rad razmatra mogućnosti da postkonfliktna društva napreduju i osiguraju stabilan i trajan mir uprkos različitim psihološkim i strukturalnim preprekama. Stojeći na stanovištu pozitivne psihologije, autor sugeriše da ...
Leisure from the youth perspective: a qualitative analysis of high school students' time diary
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017)
In this paper, we explore high school students' intrapersonal experiences regarding their leisure activities, and whether it is justified, on the basis of their perception, to make a distinction between active and passive ...
Teachers' implicit beliefs about the students of the Roma and the Hungarian cultural group
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017)
Research has shown that the beliefs about cultural, ethnic or racial diversities among students are vital for the effective work of teachers. Hence, in this paper, we aim at determining: (1) in what ways the teachers ...
Artificial morality: Making of the artificial moral agents
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za filozofiju, Beograd, 2019)
Artificial Morality is a new, emerging interdisciplinary field that centres around the idea of creating artificial moral agents, or AMAs, by implementing moral competence in artificial systems. AMAs are ought to be autonomous ...
Is high ability necesssary for high achievement? A review of recent empirical findings on the conditions for attaining expertise
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2019)
The paper confronts two views on the conditions for attaining exceptional (expert) achievements: a viewpoint whereby giftedness, defined as exceptional innate ability, constitutes a necessary requirement for the emergence ...
Poređenje efekata samostalne konstrukcije formalnih operacija i asimetrične vršnjačke interakcije na njihov razvoj / Comparing the effects of individual construction of formal operations and asymetric peer interaction on their development
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
Ispitivana je uloga samostalne konstrukcije formalnih operacija i asimetrične vršnjačke interakcije u razvoju tog oblika mišljenja. Kombinovani su Pijažeov pristup i pristup Vigotskog, što je omogućilo bolje sagledavanje ...