Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 101
Izdvajanje studenata uspešnih u matematici - poređenje između evropskih zemalja / Distinguishing successful students in mathematics: A comparison across European countries
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2018)
U ovoj studiji istraživani su faktori koji izdvajaju učenike sa optimalnom šemom visokog postignuća u matematici i pozitivna verovanja ovih učenika o matematici u 17 evropskih regiona koristeći podatke iz PISA-e 2012. U ...
Procena efekata isključivanja varijanse društveno poželjnih odgovora iz skorova testova ličnosti u situacijama instruiranih ispitnika / The assessment of effects of partialling out of socially desirable responding variance on personality traits scores in instructed applicant situations
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2019)
Cilj ove studije bilo je ispitivanje stepena u kom socijalno poželjno odgovaranje menja rezultate inventara ličnosti HEDONICA (akronim je zasnovan na osam dimenzija ovog inventara: Poštenje, Dezintegracija, Impulsivnost, ...
Procena kandidata u selekcionom intervjuu - uloga ličnosti osobe koja vodi intervju / Assessing the candidate in the selection interview: The role of interviewer's personality
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2018)
U ovoj studiji ispitivan je relativni doprinos ličnosti osobe koja vodi intervju i njene procene ličnosti kandidata u predviđanju ocene pogodnosti kandidata za posao koju daje ta osoba, kao i moderatorski efekat ličnosti ...
Turning points in migrants' labour market integration in Europe and benefit spillovers for Romania and Serbia: the role of socio-psychological credentials
(Univ Rijeka, Fac Ecomomics, Rijeka, 2018)
In this article we develop a two-fold analysis which captures the economic and socio-psychological coordinates in migrants' labour market integration into ten EU countries (EU-10), mostly targeted by immigrants (namely: ...
The impact of forced social comparison on adolescents' self-esteem and appearance satisfaction
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
The impact of forced social comparison on adolescents' self-esteem and appearance satisfaction research, conducted on a sample of 133 high school seniors, consisted of two phases. In phase one, participants were given the ...
Test emocionalne inteligencije Majera, Saloveja i Karuza - provera metrijskih karakteristika srpske verzije MSCIET-a / The Mayer-Salovey-Caruso emotional intelligence test: Psychometric properties of the Serbian version
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2010)
Oblast istraživanja emocionalne inteligencije (EI) iznedrila je dve vrste modela i mera, nejednakog naučnog statusa: mešoviti modeli, premda komercijalno uspešni, ne prolaze rigoroznu naučnu analizu; Majer-Salovejev model ...
Basic values as predictors of leisure-time activities among adolescents
(Primenjena psihologija, 2022)
The main goal of the study is to analyse a rarely investigated relationship
between leisure-time activities and Schwartz’s 10 basic values in adolescents. The
sample included 1,349 Serbian high-school students (44% boys; ...
Pristrasno srce i/ili racionalni um? - identifikacija sa strankom, političko znanje i izborna izlaznost / Partisan heart and/or rational mind?: Party identification, political knowledge and electoral turnout
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2018)
Cilj ovog rada je analiza odnosa između pozitivne i negativne identifikacije sa strankom i političkog znanja, kao i njihovih međuodnosa u pogledu izborne izlaznosti. Korišćeni su podaci iz ispitivanja javnog mnjenja u ...
POJMOVNO MIŠLJENJE NEOBRAZOVANIH ODRASLIH
(Psihologija, 2006)
Polazeći od teze Vigotskog da je preduslov pojmovnog mišljenja i pravih
pojmova uopšte sistematski uticaj na dete koji se ostvaruje njegovim
uključivanjem u obrazovni proces, cilj ovog rada jeste ispitivanje
karakteristika ...
Attractiveness of the female body: Preference for the average or the supernormal?
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2017)
The main purpose of the present study was to contrast the two hypotheses of female body attractiveness. The first is the “preference-for-the average” hypothesis: the most attractive female body is the one that represents ...