Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 25
Povezanost disfunkcionalnih uverenja o partnerskom odnosu sa opažajem bračnog sklada / The connection between dysfunctional relationship beliefs and dyadic adjustment
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Cilj istraživanja jeste da utvrdi povezanost bračnog sklada i disfunkcionalnih uverenja koja partneri imaju o intimnoj vezi, o kojima govori savremena kognitivno- bihejvioralna terapijska perspektiva. Uzimajući u obzir ...
Socijalni faktori van porodice i škole povezani sa osipanjem / Social factors outside of family and school related to student dropout
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Rad prikazuje sistematizaciju širih socijalnih faktora koji doprinose osipanju u Srbiji iz prespektive Bronfenbrenerovog pristupa. Iako su ovi faktori prepoznati u literaturi i obično povezivani sa zajednicom i obrazovanjem ...
Odnos motivacije za materinstvom sa određenim sociodemografskim varijablama i rodnim identitetom / Relationship of motivation for motherhood with some sociodemographic variables and gender identity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Sprovedeno istraživanje je eksplorativnog tipa, sa osnovnim ciljem da se ispitaju odnosi motivacije za materinstvo i sociodemografskih varijabli koje su se pokazale značajnim u istraživanjima drugih autora, kao i odnos sa ...
Povezanost sklonosti ka riziku, profesionalnih preferencija i pristupa odabiru buduće profesije / The relation of risk-taking propensity, professional preferences and the approach to the selection of future profession
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Istraživanja su pokazala da pojedinci skloni riziku biraju zanimanja koja uključuju visok nivo neizvesnosti, promene ili fleksibilnosti. Cilj ovog istraživanja bio je da se ispita odnos između sklonosti ka riziku i ...
Naučna pismenost i socio-konstruktivistička perspektiva / Scientific literacy and the social constructivist perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Termin naučna pismenost se već odomaćio u obrazovnoj retorici kod nas. Iako se termin uveliko koristi, kod nas nema radova koji se bave preispitivanjem njegovog određenja, šta on uključuje i na šta se tačno odnosi. Ova ...
Organizaciono-profesionalni konflikt psihologa rada, zadovoljstvo i angažovanost na poslu / Organizational-professional conflict of I/O psychologists, job satisfaction and work engagement
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Organizaciono-profesionalni konflikt javlja se kod zaposlenih u situacijama u kojima su očekivanja i zahtevi organizacije u suprotnosti s načelima i standardima profesije. Istraživanja pokazuju da se taj konflikt negativno ...
Mobilnost osoba sa oštećenjem vida - otklanjanje arhitektonskih barijera / The mobility of visually impaired people: Removing the architectural barriers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Potrebe i mogućnosti osoba sa oštećenjem vida zahtevaju adekvatnu analizu uticaja karakteristika postojeće fizičke sredine na mobilnost ovih osoba, kao pre rekvizita za razumevanje neophodnih aktivnosti u cilju pozitivnih ...
Razvoj PISA čitalačke kompetencije u srednjem obrazovanju / The development of PISA reading competence in secondary education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Osnovni cilj ovog rada jeste pružanje doprinosa odgovorima na pitanje o tome koji su najvažniji prediktori napretka u čitalačkoj kompetenciji koji učenik ostvari nakon dve godine srednjeg obrazovanja i da li se sklop ...
Korišćenje video stimulisanog intervjua u razumevanju nastavničke percepcije nastave i učenja / Using video-stimulated recall to understand teachers' perceptions of teaching and learning in the classroom setting
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Rad je nastao na osnovu istraživačkog projekta čiji je cilj bio da utvrdi uzajamno dejstvo između uverenja nastavnika o nastavi i učenju i njihovih praksi, zabeleženih na časovima jezika i matematike u višim razredima ...
Heuristički metod za detekciju grupa ispitanika s različitim faktorskim strukturama skupa merenih varijabli / The heuristic method for detecting clusters of respondents with different factor structure of measured variables
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
U radu je predložen heuristički metod za identifikaciju grupa u okviru ispitivanog uzorka, koje se međusobno razlikuju po faktorskoj strukturi varijabli na kojima je uzorak opisan. Dok klasične metode analize grupisanja, ...