Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 54
Etički aspekti psihološke selekcije kandidata za posao / Ethical aspects of psychological selection of job candidates
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Selekcija osoblja za savremene radne organizacije je nezaobilazna praksa koja ima svoje andragoške, psihološke, socijalne, ekonomske, ali i etičke aspekte. Čvrsta etička refleksija je esencijalna komponenta svakog ...
Prospects of implicit measures in assessment of defensive function of explicit homophobia in heterosexuals
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2015)
Some authors state that one of the functions of explicit homophobia is defensive, and that it has roots in latent attraction towards same sex. Large body of evidence suggests that implicit techniques enable assessment of ...
Asymmetrical peer interaction as a factor of formal operations development in more competent students
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2015)
This paper deals with the role of asymmetrical peer interaction in the development of formal operational thinking. The relevance of the research lies in the fact that influence of peers' interaction is rarely examined in ...
Individual and Country Level Determinants of (Post)Materialist Values in Eastern Europe
(European Quarterly of Political Attitudes and Mentalities, 2015)
This paper is aimed at analysing the level of postmaterialist values in East European countries as well as the
main individual and country level predictors of the postmaterialist value preference. The data from the ...
Vezanost učenika i nastavnika kao faktor školskog postignuća / Attachment in the student-teacher relationship as a factor of school achievement
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2015)
Tradicionalna struja istraživanja u psihologiji obrazovanja fokusirana je na izučavanje kognitivnih aspekata učenja, nastave i interakcije učenika i nastavnika. Sve veći broj istraživanja ukazuje da su socioemocionalno ...
Uloga asimetrične interakcije u proceni neverbalnih sposobnosti dece iz Svratišta / The role of asymmetrical interaction in the assessment of nonverbal abilities of children from the Drop-in center
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2015)
Kognitivna procena dece iz marginalizovanih sredina često je otežana zbog kulturoloških razlika koje se javljaju između normiranog i ispitivanog uzorka, zatim zbog prepreka koje nosi nizak socioekonomski status ispitivane ...
Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije / The influence of multi-frontal teaching method on the effectiveness of the teaching process in the applied studies in technical sciences
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Orijentacija obrazovnog sistema ka pravednosti i kvalitetu obrazovanja je nametnula potrebu za individualizovanim pristupom učeniku/studentu. Ovo je posebno naglašeno u visokoobrazovnim institucijama strukovnih studija u ...
Naučna pismenost i socio-konstruktivistička perspektiva / Scientific literacy and the social constructivist perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Termin naučna pismenost se već odomaćio u obrazovnoj retorici kod nas. Iako se termin uveliko koristi, kod nas nema radova koji se bave preispitivanjem njegovog određenja, šta on uključuje i na šta se tačno odnosi. Ova ...
Organizaciono-profesionalni konflikt psihologa rada, zadovoljstvo i angažovanost na poslu / Organizational-professional conflict of I/O psychologists, job satisfaction and work engagement
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Organizaciono-profesionalni konflikt javlja se kod zaposlenih u situacijama u kojima su očekivanja i zahtevi organizacije u suprotnosti s načelima i standardima profesije. Istraživanja pokazuju da se taj konflikt negativno ...
Number of sensory modalities through which a concept can be experienced: effect on recall
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2015)
The goal of this study was to test whether the accuracy of recall is influenced by the number of sensory modalities through which a concept can be experienced - a new variable closely related to word concreteness. Based ...