Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 26
The development of phonemic-iconic congruency: children's performance in naming task
(Pion Ltd, London, 2008)
In previous experiments we used choice and visualization tasks to study the development of
phonemic-iconic congruency and confirmed the phenomenon at all age-groups, starting from 5
year olds. The strength of the effect ...
Struktura olfaktornog doživljaja / The structure of olfactory experience
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Cilj rada bio je da se ispita struktura subjektivnog doživljaja mirisa. Doživljaj mirisa definisan je preko skupa atributa do kojeg se došlo empirijskim putem, korišćenjem metodologije Ozgudove konstrukcije semantičkog ...
Uloga socijalne podrške u održavanju stanja mentalnog zdravlja i redukciji efekata stresogenih životnih događaja / Role of social support in maintaining mental health and reduction of effects of stressful life events
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2008)
Socijalna podrška može redukovati rizik od mentalnog poremećaja ublažavajući averzivne efekte stresogenih životnih događaja Može imati direktan efekat na zdravlje, efekat na smanjenje tenzije i efekat tampona, zaštitnika ...
Testiranje jednog modela uloge porodice u razvoju formalnih operacija / Testing one model of family role in the development of formal operations
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2008)
Savremeni autori naglašavaju važnost sagledavanja porodice kao specifičnog obrazovnog konteksta i izučavanja njene uloge u kognitivnom razvoju. U radu je testiran model kojim se postulira način na koji različiti vidovi ...
Cold Stress Dynamic Thermography for Evaluation of Vascular Disorders in Hand-Arm Vibration Syndrome
(Japan Soc Occupational Health, Tokyo, 2008)
Dijaloška PISA - razvijanje kompentenci kroz socijalnu interakciju u različitim kontekstima / Dialogical PISA: Development of competence through social interaction in different contexts
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Osnovni cilj ovog istraživanja je da se ispita kako učenici formiraju nove kognitivne kompetence u različitim kontekstima. U eksperimentu sa paralelnim grupama formirane su tri grupe učenika VIII razreda osnovne škole na ...
Kelly meets Foucault: Understanding school underachievement
(Taylor & Francis Inc, Philadelphia, 2008)
"Underachievement" in school is seen as a failure in traditional theories of education. An alternative construction of school underachievement is offered If based on Michel Foucault's (1975) approach to power and George ...
Vrednosni ciljevi kao činioci političkih stavova i mnenja mladih / Value goals as factors of youth political attitudes and opinions
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2008)
Predmet ovog istraživanja je utvrđivanje odnosa između stepena prihvatanja i preferencija relativno uopštenih ličnih i društvenih ciljeva (kojih je bilo po 18) i stavova prema nizu politički relevantnih pitanja. Uzorak je ...
Provera i validacija postupaka merenja opsega radne memorije pri čitanju / Comparation and validation of reading span tasks
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Cilj istraživanja bio je da se provere i međusobno uporede postupci zadavanja kao i prediktivna valjanost mera izvedenih iz dve najčešće primenjivane varijante zadatka merenja opsega radne memorije pri čitanju, pošto zadaci ...
Povezanost interesovanja i verbalna fluentnost kod učenika osnovne škole / Linkage between interests and verbal fluency of primary school pupils
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2008)
Podsticaj za ispitivanje povezanosti interesovanja i kreativnosti zasnovan je na rezultatima biografskih studija koje ukazuju da su visoko kreativni pojedinci već u detinjstvu imali šira i dublja interesovanja od svojih ...