Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 39
Prihvatanje demokratije i demokratske orijentacije u Srbiji u kontekstu društvenih promena
(Psihološka istraživanja, 2010)
Predmet rada je odnos građana Srbije prema demokratskom načinu vladavine i nekim temeljnim vrednostima demokratije. Analizirana je direktna, uopštena evaluacija
demokratskog načina vladavine koja je operacionalizovana ...
Savremeni pogled na prirodu školskog učenja i nastave - socio-konstruktivističko gledište i njegove praktične implikacije / The contemporary view of the nature of school learning and teaching: The socio-constructivist perspective and its practical implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovoga rada je da prikaže prirodu procesa učenja sa stanovišta socio-konstruktivističke teorije, jedne od dominantnih paradigmi u psihologiji danas. Pored karakteristika procesa učenja per se, u ovom radu dajemo i ...
Povezanost disfunkcionalnih uverenja o partnerskom odnosu sa opažajem bračnog sklada / The connection between dysfunctional relationship beliefs and dyadic adjustment
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Cilj istraživanja jeste da utvrdi povezanost bračnog sklada i disfunkcionalnih uverenja koja partneri imaju o intimnoj vezi, o kojima govori savremena kognitivno- bihejvioralna terapijska perspektiva. Uzimajući u obzir ...
Uticaj eksperimentalno izazvanih afektivnih stanja sreće i tuge na etničko stereotipiziranje / How sadness and happiness influence ethnic stereotyping
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Incidentalna afektivna stanja utiču na stereotipiziranje na relativno neočekivan način: eksperimentalno izazvano osećanje sreće vodi ka većem oslanjanju na stereotipe pri zaključivanju, dok eksperimentalno izazvano osećanje ...
Adolescenti i rizična ponašanja - odraz iracionalnosti ili racionalnosti / Adolescence and risk-taking: Reflection of irrationality or rationality?
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
U adolescentskom uzrastu dolazi do porasta u učestalosti rizičnih ponašanja. Istovremeno, kad je reč o kognitivnom funkcionisanju, u ovom razvojnom periodu prisutan je kvalitativni skok u odnosu na raniji period. Pokušaćemo ...
Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji / Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu ...
Razvoj PISA čitalačke kompetencije u srednjem obrazovanju / The development of PISA reading competence in secondary education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Osnovni cilj ovog rada jeste pružanje doprinosa odgovorima na pitanje o tome koji su najvažniji prediktori napretka u čitalačkoj kompetenciji koji učenik ostvari nakon dve godine srednjeg obrazovanja i da li se sklop ...
Izgradnja evropskog identiteta - od dima iz dimnjaka / Building up European identity: From the chimney smoke
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Prva Jugoslavija i njene naslednice nastajale su u periodima žestokih etničkih sukoba i bile su relativno kratkotrajne državne tvorevine, što je doprinelo visokoj izraženosti etničkih identiteta i etnonacionalizma kao i ...
Naučna pismenost i socio-konstruktivistička perspektiva / Scientific literacy and the social constructivist perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Termin naučna pismenost se već odomaćio u obrazovnoj retorici kod nas. Iako se termin uveliko koristi, kod nas nema radova koji se bave preispitivanjem njegovog određenja, šta on uključuje i na šta se tačno odnosi. Ova ...
Kako nastaju i kako nestaju nove kompetence - socijalna interakcija i kognitivni razvoj / How do new competences appear and how they disappear: Social interaction and cognitive development
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Osnovni cilj ovog rada jeste da ispita kako različita teorijska stanovišta - konstruktivistička, ko-konstruktivistička i pristup teorije dinamičkih sistema - objašnjavaju mehanizam nastanka novih kognitivnih kompetenci ...