Search
Now showing items 1-10 of 100
Doprinos istraživanja ekspertize razumevanju prirode ekspertskog mišljenja / The contribution of research on expertise to understanding of expert thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Ekspertiza se određuje na osnovu visokog nivoa ovladanosti znanjima i veštinama u različitim oblastima ljudskih dealtnosti (nauke, umetnosti, sporta i drugim manje formalnim domenima). Ovaj rad bavi se razmatranjem doprinosa ...
Počeci razvoja ekspertskog mišljenja u vanškolskom (obrazovnom) kontekstu / Razvitie ëkspertnogo myšlenija v vneklassnom / obrazovatel'nom / kontekste
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Intelektualne pretpostavke za sistematičnije uvođenje u sistem naučnog znanja nastaju u adolescenciji. Razvoj naučnog ekspertskog mišljenja na adolescentnom uzrastu može da se odvija i u vannastavnom i vanškolskom obrazovnom ...
Anksioznost u vezi sa učenjem matematike - matematika - bauk ili ne? / Mathematics related anxiety: Mathematics bogeyman or not?
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
Podaci PISA testiranja iz 2003. godine ukazuju na visok nivo matematičke anksioznosti učenika u Srbiji. Više od polovine naših učenika brine da će imati teškoće na časovima matematike i da će dobiti loše ocene. Ciljevi ...
Razvoj ekspertskog mišljenja - uloga ciljem usmerene prakse i uvežbavanja / Development of expert thinking: The role of goal-oriented practice and practicing
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Do izuzetnih postignuća, ekspertskih ovladavanja, majstorskih izvođenja i kreativnih ostvarenja dolazi se tek posle niza godina vođene i osmišljene prakse ili ciljem usmerenog uvežbavanja. Reč je o dugotrajnoj, sistematski ...
Rečnik/vokabular deteta
(Učiteljski fakultet Univerzitet u Beogradu, 2014)
Razvoj srpske verzije rečnika za automatsku analizu teksta (LIWCser) / Development of Serbian dictionary for automatic text analysis (LIWCser)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Automatska analiza teksta je metodološki pristup analizi individualnih razlika u verbalnoj produkciji (ponašanju) koji omogućava ekstrakciju statistički manipulabilnih informacija o intenzitetu i/ili frekvenci tematskih i ...
Sličnosti i razlike u konceptualizovanju kritičkog mišljenja / Similarities and differences in conceptualizing critical thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
U radu se istražuju osnovne sličnosti i razlike u konceptualizovanju kritičkog mišljenja. Okosnicu analize čine shvatanja najuticajnijih teoretičara u ovoj oblasti: Enisa, Mekpeka, Sigela, Pola i Lipmana. U fokusu razmatranja ...
Fizički self-koncept adolescenata normalne i prekomerne telesne težine - polne specifičnosti / Physical self-concept of normal-weight and overweight adolescents: Gender specificities
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
Prethodna istraživanja su dala podatke o odnosu fizičkog self-koncepta i telesne mase kod mladih, ali taj odnos nije bio jasno specifikovan u pogledu pola. Cilj ovog istraživanja jeste da se utvrde karakteristike fizičkog ...
Unapređivanje demokratskih kapaciteta medijske komunikacije i kritička analiza diskursa / Promoting democratic capacities of media communication and critical discourse analysis
(Institut za političke studije, Beograd, 2011)
Ovaj rad bavi se fenomenom medijske komunikacije iz perspektive uslova za razvijanje njenih demokratskih kapaciteta. Polazeći od temeljne važnosti koju javnost i normativni principi njenog funkcionisanja imaju za ostvarivanje ...
Rani razvoj ekspertize - uloga studentske prakse / Early development of expertise: The role of students' practical training
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Ovaj rad bavi se ranom etapom ekspertize koja se odvija u okviru profesionalnih aktivnosti početnika kroz upotpunjavanje i primenu akademskih znanja i povezivanje teorijskih, 'knjiških' znanja s praktičnim znanjima. Reč ...