Приказ основних података о документу
Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza
dc.contributor | Alibabić, Šefika | |
dc.creator | Grozdić, Vukašin B. | |
dc.date.accessioned | 2022-03-24T12:05:14Z | |
dc.date.available | 2022-03-24T12:05:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6427-169-1 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3559 | |
dc.description.abstract | У овом раду је након дефинисања појмова дигитална писменост, дигитални грађанин и криза, фокус истраживања усмерен на сагледавање и објашњење места, улоге и значаја дигиталне писмености у времену ковид кризе, коришћењем квалитативног приступа, методом анализе документације, одлука и препорука Владе Србије, инструкција министарстава, као и информација и пријавних формулара са државних портала, у периоду од марта 2020. до маја 2021. године у Републици Србији. Истраживање је показало да је одговор државе на кризу претпоставио постојање довољног нивоa дигиталне писмености грађана за прелазак на онлајн окружење, као и да се посебно у сектору просвете правовремено и систематски радило на подизању нивоа писмености наставног кадра. Иако су претходна истраживања указала на потребу за унапређењем дигиталне писмености грађана, налазимо да су током ковид кризе изостале активности и мере масовне образовне активности. | sr |
dc.description.abstract | In this paper, after defining the terms digital literacy, digital citizen and crisis, the focus of research is on understanding and explaining the position, role and importance of digital literacy in times of crisis, using a qualitative approach, method of document analysis of decisions and recommendations of the Serbian Government, ministries instructions, as well as information and application forms from state portals, in the period from March 2020 to May 2021 in the Republic of Serbia. The research showed that the state’s response to the crisis presupposed the existence of a sufficient level of digital literacy of citizens to switch to the online environment, as well as that in the education sector, timely and systematic work was done to raise the literacy level of teachers. Although previous research has indicated the need to improve the digital literacy of citizens, we found that during the Covid crisis there were no activities and measures of mass educational activity for digital literacy improvement. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd: Filozofski fakultet, Univerzitet u Beograd. | sr |
dc.relation | Projekat Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu "Čovek i društvo u vreme krize" | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi | sr |
dc.subject | дигитална писменост | sr |
dc.subject | дигитални грађанин | sr |
dc.subject | ковид криза | sr |
dc.subject | digital literacy | sr |
dc.subject | digital citizen | sr |
dc.subject | crisis | sr |
dc.subject | covid crisis | sr |
dc.title | Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 41 | |
dc.citation.rank | M45 | |
dc.citation.spage | 27 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8943/bitstream_8943.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3559 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |