Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Roli škol'nogo pedagoga

dc.creatorHebib, Emina
dc.date.accessioned2021-10-12T11:58:12Z
dc.date.available2021-10-12T11:58:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1826
dc.description.abstractU cilju izgradnje i očuvanja identiteta profesije pedagoga korisno je razmotriti pitanje funkcije angažovanja stručnog profila pedagoga u školskoj praksi, kao i analizirati osnovne odlike uloge pedagoga u školi. U ovom radu naglašava se potreba rekonceptualizacije postojeće uloge pedagoga u školi. Proces rekonceptualizacije jedne profesionalne uloge podrazumeva preispitivanje njene funkcije i prirode, odnosno svrhe i cilja profesionalnog delovanja, programskih osnova rada, sadržaja i načina realizacije konkretnih zadataka i poslova. Pored toga, važno je u tom procesu identifikovati potrebne preduslove za uspešno profesionalno delovanje u praksi, među kojima se, zbog svoje važnosti, posebno izdvaja inicijalno obrazovanje. U ovom radu, polazeći od mogućeg značenja sintagme stručni saradniku školi, izdvajaju se i objašnjavaju tri dimenzije uloge školskog pedagoga koje se ne analiziraju samo kao grupe srodnih zadataka i poslova, već kao polazne osnove na kojima bi celokupno delovanje pedagoga u školi trebalo utemeljiti i smernice ka kojima bi delovanje trebalo usmeriti. U tekstu su posebno objašnjene sledeće dimenzije uloge školskog pedagoga: pedagog kao saradnik; pedagog kao istraživač; pedagog kao savetodavac i konsultant.sr
dc.description.abstractIn order to enhance and preserve the identity of the profession of the pedagogue it seems reasonable to analyze the question of the function of the engagement of the school pedagogue in educational practice. in this paper we stress the need for re-conceptualization of the existing role of the pedagogue in school. The process of re-conceptualization of a professional role implies re-eximination of its function and nature, i.e. purpose and goals of professional work, contents and modes of realization of concrete tasks and work. Further, it is important to identify all necessary preconditions for successful professional activities, among which, due to its importance, initial education stands out. in this paper, starting with a possible understanding of the term professional councellor, three dimensions of the role of the school pedagogue are stressed and explained, which are not analyzed only as sets of related tasks and jobs, but the base­lines on which all activities of the pedagogue should be founded and the guidelines for directing these activities. The following dimensions of the role of the pedagogue are especially stressed and explained: the pedagogue as the associate, the pedagogue as the researcher, the pedagogue as the councellor and consultant.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectstručni saradniksr
dc.subjectprofesionalna uloga pedagogasr
dc.subjectpedagog kao savetodavac i konsultantsr
dc.subjectpedagog kao saradniksr
dc.subjectpedagog kao istraživačsr
dc.subjectprofessional role of the pedagogueen
dc.subjectprofessional associateen
dc.subjectpedagogue as the researcheren
dc.subjectpedagogue as the councellor and consultanten
dc.subjectpedagogue as the associateen
dc.titleDimenzije uloge školskog pedagogasr
dc.titleRoli škol'nogo pedagogaru
dc.titleDimensions of the pedagogue's roleen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage350
dc.citation.issue2
dc.citation.other63(2): 337-350
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage337
dc.citation.volume63
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/677/1823.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1826
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu