Search
Now showing items 1-10 of 46
Ljudi (koji nisu sasvim) kao mi. Kulturna konceptualizacija pojma privatnik u Srbiji / People who are not (entirely) like us. Curtural notions of the term entrepreneur in Serbia
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2007)
Unlike other transitional milieus, countries of the former Yugoslavia have
had contact with privately owned business in their pre transitional period,
i.e. in the era that preceded their economic, social and cultural
...
Antropologija muzike: od folka do roka / The anthropology of music: contemporary theoretical perspectives
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
Antropološka proučavanja muzike svoj fokus stavljaju na značenja koja muzika u specifičnom sociokulturnom kontekstu proizvodi. Preferencija određene vrste muzike usko je povezana sa sklonošću ka određenim kulturnim ...
Teorijsko-hipotetički okvir za proučavanje kulturnog identiteta gastarbajtera
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
Cilj ovog rada je da se u obzir uzmu različiti parametri konstrukcije identiteta naših gastarbajtera i iz različitih uglova sagledaju procesi, diskursi i predstave vezane za ovu sociokulturnu grupu. Budući da je dosadašnje ...
Metodološki okvir proučavanja nostalgije i životnih priča / The methodological framework for the study of nostalgic and personal narratives
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2013)
Nostalgični narativi se javljaju u dva dominantna oblika - kao istorijske nostalgije i kao personalne nostalgije. Personalni sadržaji i istorijske priče se mogu registrovati u slobodnoj formi životnih priča, žanra dobro ...
Homo academicus u tranziciji: Antropološka diskusija o efektima tranzicije na „akademsku kulturu“ u Srbiji / Homo Academicus in Transition: Anthropological Discussion on the Effects of the Transition Process on the “Academic Culture” in Serbia
(Institut društvenih nauka, Beograd, 2022)
Već dve decenije proces tranzicije u našoj zemlji teče paralelno sa reformom visokoobrazovnog sektora, koja se sprovodi u okviru principa Bolonjske deklaracije. O reformama u visokom obrazovanju, kao i o samoj Bolonjskoj ...
Gastarbajter kao liminalno biće - konceptualizacija kulturnog identiteta / The guest worker as a liminal being: The conceptualization of guest worker's cultural identity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Na osnovu terenskim radom sakupljenih životnih priča srpskih gastarbajtera, nastojim da problematizujem i konceptualizujem pitanje njihovog kulturnog identiteta koji karakteriše osećaj liminalnosti, nepripadanja do kraja ...
Koronalor: o folkloru Kovid-19 pandemije u Republici Srbiji / Coronalore – folklore of the Covid-19 pandemic in the Republic of Serbia
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2022)
Predmet ovog rada je razmatranje savremene folklorne komunikacije na temu Kovid-19 pandemije u Srbiji. U radu su predstavljeni dominantni žanrovi folklora pandemije koji se putem kanala digitalne komunikacije ...
Mape stereotipa" kao duhovito-opaki proizvod : folklorizacija i komercijalizacija etničkih predrasuda u internet prostoru / Geographical maps of stereotypes as humorous and vicious product: folklorization and commercialization of ethnic prejudices in cyberspace
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2013)
"Mape stereotipa" poslednjih nekoliko godina postale su izuzetno popularan sadržaj u internet prostoru, prosleđivane elektronskom poštom i sa milionskim posetama na veb stranicama. Njihova nameravana duhovitost ima i svoju ...
Kulturni identitet kao afirmacija manjinske grupe: romski hip-hop
(Српски генеалошки центар, БеоградОдељење за етнологију и антропологију, Филозофског факултета у Београду, 2011)
U radu se na primeru romskog repa pokazuje kako prakse stvaranja i izvođenja muzike doprinose potencijalnom osnaživanju manjinskih populacija i služe kao sredstvo potvrđivanja manjinskog identiteta. Romski rep se posmatra ...
Urbane legende - američki i/ili globalni folklor / Urban legends: American and/or global folklore
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2007)
Razvoj moderne tehnologije, pre svega interneta, omogućio o je do sada nezamislivi reciprocitet u oblasti antropološkog proučavanja. Ukoliko su samo bogate naučne zajednice mogle da proučavaju ceo svet, a obrnuti smer bio ...