Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 95
Razvoj ekspertskog mišljenja - uloga ciljem usmerene prakse i uvežbavanja / Development of expert thinking: The role of goal-oriented practice and practicing
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Do izuzetnih postignuća, ekspertskih ovladavanja, majstorskih izvođenja i kreativnih ostvarenja dolazi se tek posle niza godina vođene i osmišljene prakse ili ciljem usmerenog uvežbavanja. Reč je o dugotrajnoj, sistematski ...
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - koliko smo daleko od efikasnog modela / In-service teacher training: How far are we from an efficient model?
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U prethodnom radu koji predstavlja prvi deo analize sistema usavršavanja nastavnika u RS (Pešikan i sar., 2010) naveli smo nalaze dobijene semantičkom analizom socijalno relevantnog dokumenta kakav je Katalog za stručno ...
Uloga pozitivnih uverenja o ruminiranju u depresivnim i ruminativnim reakcijama / The role of positive beliefs about rumination in depressive and ruminative reactions
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2010)
Uvod: Ruminiranje, kao repetitivno negativno razmišljanje, privuklo je veliku teorijsku i empirijsku zainteresovanost i uključeno je u nekoliko teorijskih objašnjenja depresije u kognitivno-bihejvioralnom pristupu. Prethodna ...
Žena kao subjekt porođaja - telesni, tehnološki i institucionalni aspekti / Woman as a subject of childbirth: Physical, technological and institutional aspects
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2014)
Porođaj predstavlja specifičnu tačku susreta prirode i kulture: to je biološki događaj u kome su glavni akteri društvena bića, prirodni proces kome je kroz naučno-tehnološko prevođenje dat poseban kulturni status. Ova ...
Obrazovne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji - analiza vremenskog dnevnika / Educational activities of secondary school students in Serbia: A time-diary analysis
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Cilj istraživanja je da utvrdimo koliko su različite obrazovne aktivnosti zastupljene u strukturi tipičnog dana srednjoškolaca u Srbiji, kao i da li u tom pogledu postoje značajne razlike u zavisnosti od njihovih ...
Problemi mladih u Srbiji - odrastanje u uslovima društvene krize / Problems of Serbian youth: Growing up within the context of social crisis
(Institut za političke studije, Beograd, 2009)
Cilj ovog istraživanja bio je da utvrdimo sa kojim se problemima suočavaju mladi u Srbiji i kako procenjuju njihovu težinu, kao i da li postoje razlike u zavisnosti od pola, uzrasta, tipa škole i dela Srbije u kome mladi ...
Is there a sociodemographic model of acceptance of postmaterialist values? The case of Serbia
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2009)
The paper offers an analysis of the factors of acceptance of postmaterialist values in Serbia. In accordance with the assumptions of Ingleharťs postmaterialist value theory, but also on the basis of empirical works of his ...
Iracionalne evaluacije i antisocijalno ponašanje adolescenata / Irrational evaluations and antisocial behavior of adolescents
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2010)
Postavke racionalno-emotivne bihejvioralne terapije ukazuju na ulogu iracionalnih uverenja u pojavi agresivnog i antisocijalnog ponašanja. Ciljevi ovog istraživanja su utvrđivanje da li postoje veze između iracionalnih ...
Pragmatička shvatanja kritičkog mišljenja - mogućnosti i ograničenja / Pragmatic conceptions of critical thinking: Possibilities and limitations
(Institut za političke studije, Beograd, 2009)
U radu se analiziraju pragmatička shvatanja kritičkog mišljenja, po kojima se ono praktično izjednačava sa efikasnim rešavanjem problema ili efektivnim mišljenjem. Razmatraju se tri ključne teze ovog pristupa, koje ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...