Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 17
Darovitost - izazovi pri definisanju, identifikaciji i obrazovanju darovitih osoba / Giftedness: Challenges when defining, identification and education of the gifted persons
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Iako se 2010. godine otpočelo sa inkluzivnom praksom u školama u Srbiji, često se u javnim raspravama, naučnim radovima, a posebno u interventnim programima zapostavljaju darovita deca jer se veruje da 'nemaju potrebu za ...
Nastavničke percepcije učenika iz društveno isključenih grupa i sopstvene uloge u radu sa njima / Teachers' perception of students from socially excepted gropes and own role in working with them
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Cilj istraživanja bio je da se utvrdi kako nastavnici opažaju učenike romske nacionalnosti, učenike iz porodica niskog socio-ekonomskog statusa i učenike sa smetnjama u razvoju, kako opažaju njihovu interakciju sa vršnjacima ...
Vaspitna funkcija nastave prirodnih nauka / Vospitatel'naja funkcija prepodavanija estestvennyh nauk
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Vaspitni uticaj nastave prirodnih nauka često se previđa ili minimalizuje, što je pogrešno, pa čak rizično s obzirom na karakteristike doba u kome živimo. Ako bi ishod vaspitno-obrazovnog procesa trebalo da bude obavešten, ...
Naučna pismenost i socio-konstruktivistička perspektiva / Scientific literacy and the social constructivist perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Termin naučna pismenost se već odomaćio u obrazovnoj retorici kod nas. Iako se termin uveliko koristi, kod nas nema radova koji se bave preispitivanjem njegovog određenja, šta on uključuje i na šta se tačno odnosi. Ova ...
Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? / Kak škol'nye psihologi v Serbii otnosjatsja k svoej professional'noj roli
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
U ovom istraživanju nastojali smo da ustanovimo kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu u kontekstu reforme obrazovanja i zakonskih promena. U istraživanju je učestvovalo 105 školskih psihologa iz ...
Povezanost vaspitnih stavova roditelja i etnocentrizma adolescenata / The correlation between parents' educational attitudes and ethnocentrism among adolescents
(Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica, 2016)
U radu je razmatran doprinos koji vaspitna atmosfera u porodici ima na razvoj etnocentrizma adolescenata. U istraživanju je učestvovalo 345 ispitanika sa Kosova i Metohije srpske nacionalnosti. Za prikupljanje podataka su ...
Stavovi specijalizanata psihijatrije prema mentalnim poremećajima / Attitudes of psychiatry residents toward mental illness
(Društvo lekara Vojvodine Srpskog lekarskog društva, Novi Sad, 2007)
Predrasude prema osobama koje imaju mentalne poremećaje često su prisutne, kako među laicima, tako i kod lekara raznih specijalnosti. U radu se ispituju razlike u stavovima prema mentalnim bolestima između specijalizanata ...
Jačanje mira - potraga za transformativnom energijom i izgledi za promenu / Strengthening peace: Quest for the transformative energy and prospects for change
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2012)
Ovaj rad razmatra mogućnosti da postkonfliktna društva napreduju i osiguraju stabilan i trajan mir uprkos različitim psihološkim i strukturalnim preprekama. Stojeći na stanovištu pozitivne psihologije, autor sugeriše da ...
Opredeljenje za neuspeh u školi kao vid opiranja vršenju moći / Choosing school underachievement as a way to resist power
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006)
Loše postignuće u učenju u tradicionalnom shvatanju obrazovanja uglavnom se označava kao neuspeh. U radu se predlaže drugačije shvatanje školskog neuspeha, zasnovano na shvatanju moći Mišela Fukoa i načelu elaborativnog ...
Razvoj matematičke i jezičke pismenosti kod Romskih učenika / Development of mathematical and language literacy among Roma students
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2006)
Osnovni ciljevi ovog rada su da se na osnovu rezultata Nacionalnog testiranja učenika III razreda osnovne škole koje je sprovedeno 2004. godine od strane Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja utvrdi: (a) ...