Претраживање
Приказ резултата 1-6 од 6
Perceptivne dimenzije stila u slikarstvu / Perceptual dimensions of style in paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Osnovni cilj istraživanja bio je otkrivanje bazičnih perceptivnih dimenzija stila u slikarstvu, onih koje stoje u osnovi procena različitih fizičkih svojstava preko kojih se mogu definisati stilske specifičnosti. Drugi ...
Veza između denotativnog i konotativnog značenja umetničkih slika / Denotative and connotative meanings of paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje veze između procena denotativnog i konotativnog značenja slika. Denotativni domen definisan je preko kategorija motiva i poruke, a konotativni domen kao subjektivni doživljaj, ...
Estetski doživljaj umetničkih slika / Structure of aesthetic experience
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2006)
Cilj istraživanja bio je da se ispita veza estetskog doživljaja sa drugim dimenzijama subjektivnog doživljaja slika. Estetski doživljaj definisan je preko devet deskriptora izdvojenih na osnovu pregleda odgovarajuće ...
Struktura doživljaja umetničkih slika / Judgments of paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2004)
U ovom istraživanju pokušali smo da specifikujemo strukturu subjektivnog doživljaja umetničkih slika. Doživljaj slike tretirali smo kao kompozit mnoštva elementarnih atribucionih svojstava (npr. lepo, jako, zanimljivo i ...
Subjektivni doživljaj slika koje pripadaju različitim slikarskim pravcima XX veka / Judgement of paintings belonging to different tendencies in the 20th century painting
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2004)
Prema hipotezi Lazara Trifunovića nastanak i razvoj modernih slikarskih pravaca može se pratiti kroz tri razvojne linije. Prvu (Sezan - kubizam - neoplasticizam - suprematizam) karakteriše intenzivno bavljenje formom i ...
Struktura subjektivnog doživljaja klasične muzike / Structure of subjective experience of classical music
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2018)
Prethodna istraživanja subjektivnog doživljaja muzike nisu rezultovala nedvosmislenim nalazima u pogledu broja i sadržaja dimenzija koje leže u osnovi doživljaja koji se javlja prilikom susreta sa različitim muzičkim delima. ...