Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 69
Povezanost disfunkcionalnih uverenja o partnerskom odnosu sa opažajem bračnog sklada / The connection between dysfunctional relationship beliefs and dyadic adjustment
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Cilj istraživanja jeste da utvrdi povezanost bračnog sklada i disfunkcionalnih uverenja koja partneri imaju o intimnoj vezi, o kojima govori savremena kognitivno- bihejvioralna terapijska perspektiva. Uzimajući u obzir ...
Ekspertsko mišljenje - mišljenje zasnovano na sistemu znanja / Ëkspertnoe myšlenie: Myšlenie na osnove sistemy znanij
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Pojam ekspertskog mišljenja novi je pojam u savremenoj psihologiji, a u ovom radu razmatra se u kontekstu viših mentalnih funkcija čiji se razvoj odvija kroz obrazovanje. Teorijski je utemeljen i povezan sa opštom teorijom ...
Darovitost - izazovi pri definisanju, identifikaciji i obrazovanju darovitih osoba / Giftedness: Challenges when defining, identification and education of the gifted persons
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Iako se 2010. godine otpočelo sa inkluzivnom praksom u školama u Srbiji, često se u javnim raspravama, naučnim radovima, a posebno u interventnim programima zapostavljaju darovita deca jer se veruje da 'nemaju potrebu za ...
The Predictors of Parental Use of Corporal Punishment in the Upbringing of Children of Preschool Age
(Viktimološko društvo Srbije, Beograd i Prometej, Novi Sad, 2018)
Although Serbia has ratified the United Nations Convention on the Rights of the Child and thus committed itself to a complete ban on the corporal punishment in all settings, including home, very little is known about what ...
Odnos Beograđana prema različitim vrstama grafita / Attitudes of Belgrade citizens towards different types of graffiti
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2014)
Grafiti predstavljaju specifičan vid komunikacije mladih u urbanim sredinama. U pitanju je veoma heterogena pojava, čiji se neki oblici graniče sa umetnošću dok drugi ostaju u domenu vandalizma. Istraživanje je eksplorativnog ...
Uloga argumentacije u razumevanju pročitanog teksta kroz zajednički rad sedmogodišnjaka / The role of argumentation in seven-year-olds joint comprehension of written text
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2015)
Prema određenju od kojeg u ovom radu polazimo, argumentacija je dijaloška aktivnost tokom koje partneri nastoje da uvećaju ili umanje prihvatljivost iznetih stanovišta. Ona podrazumeva da učesnici u interakciji, kroz proces ...
Povezanost sklonosti ka riziku, profesionalnih preferencija i pristupa odabiru buduće profesije / The relation of risk-taking propensity, professional preferences and the approach to the selection of future profession
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Istraživanja su pokazala da pojedinci skloni riziku biraju zanimanja koja uključuju visok nivo neizvesnosti, promene ili fleksibilnosti. Cilj ovog istraživanja bio je da se ispita odnos između sklonosti ka riziku i ...
Teologija i stabilnost simboličkog poretka dela Sv. Simeona Novog Bogoslova i sećanja na nervnu bolest sudije Šrebera / Theology and stability of symbolic order works of Symeon the New Theologian and judge Schreber's memoires of my nervous illness
(Centar za crkvene studije, Niš, 2013)
U tekstu ću izneti elemente teologije sv. Simeona Novog Bogoslova i sudije Danijela Pola Šrebera. Sv. Simeon Novi Bogoslov bio je vizantijski bogoslov, mistik i pesnik. Sudija Šreber, do izbijanja svoje psihičke bolesti, ...
Victimisation and Justice in Intercultural Context in Serbia
(Viktimološko društvo Srbije, Beograd i Prometej, Novi Sad, 2015)
During 2013, within the ALTERNATIVE project, Victimlogy Society of Serbia conducted an empirical research study with the aim to find out how people from three multiethnic communities in Serbia deal with interethnic conflicts ...
Profesionalne brige budućih i aktuelnih nastavnika / Professional concerns of pre-service and in-service teachers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Osnovni cilj ovog rada bio je da se utvrdi koje sve profesionalne brige, definisane kao teme od interesa za nastavnika, izazivajući bilo negativna, bilo pozitivna osećanja, a u vezi s kojima nastavnik namerava da uloži ...