Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 17
Porodice i socijalni kapital u Srbiji - neka pitanja istraživanja i praktične politike / Families and social capital in Serbia: Some issues in research and policy
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2008)
U radu se ispituje heuristička i metodološka vrednost koncepta socijalnog kapitala u istraživanju porodica u društvima koja prolaze kroz post-socijalističku transformaciju. Nakon diskusije o konceptualnim problemima vezanim ...
Siromaštvo mladih u Srbiji danas / Poverty of the young in Serbia today
(Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd, 2008)
Analiza rezultata nekoliko empirijskih istraživanja položaja i orijentacija mladih u Srbiji pokazuje da se može opravdano zaključiti da veliki deo ove populacije živi u materijalnom i duhovnom siromaštvu. Onemogućavanje ...
Avangarda - od ratovanja, preko revolucionarne politike, do umetnosti / Avant-garde: Making war, revolutionary politics and art
(Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd, 2008)
U članku autori se bave militantnim potencijalom koncepta avangarde. Pojavljujući se u politici i umetnosti u prvoj polovini 19. veka i nastojeći da uništi gotovo celokupnu tradiciju 'buržoaskog' prosvetiteljstva, politička ...
'Materijal' u Adornovoj sociologiji muzike / 'Material' in Adorno's sociology of music
(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2008)
U članku autori se bave muzičkim 'materijalom' kao ključnim konceptom Adornove sociologije muzike. Kao sinteza dve, ideološki suprotstavljene - Šenbergove i Marksove - tradicije, Adornov 'materijal' kombinuje takođe ...
Ograničenja savremene mikroekonomske teorije izbora potrošača - sociološka perspektiva / Limitations of modern microeconomic theory of consumer choice: Sociological perspective
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2008)
Neoklasičnoj teoriji izbora potrošača je neophodna reforma. Pretpostavka da potrošačev izbor nije pod uticajem ponašanja drugih potrošača je u sukobu sa realnošću. Nova i bolja teorija izbora potrošača od neoklasične je ...
Rasprava o klasi u savremenoj sociologiji / Debate on class issue in contemporary sociology
(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2008)
U sociologiji na engleskom govornom području rasprava o klasi se vodila uglavnom oko dva pitanja. Prvo je da li je kriza marksističke klasne analize, nastala kao posledica slabljenja klasnog identiteta i opadanja klasnog ...
Patriotizam danas / Patriotism today
(Univerzitet u Nišu, Niš, 2008)
Patriotizam se u ovom članku razmatra iz dva ugla: istorijsko-funkcionalnog i normativnog. U teškim vremenima, kada je egzistencija zajednice ugrožena, osnovna funkcija patriotizma je spremnost na žrtvovanje radi opstanka ...
Hardkor scena i masovni mediji u Srbiji / Hard core scene and mass media in Serbia
(Univerzitet u Nišu, Niš, 2008)
Na primeru hardkor scene u Beogradu u tekstu se ukazuje na ulogu svetskih i domaćih masovnih medija prilikom konstituisanja scene, kao i njihova uloga u formiranju njenog identiteta i načina funkcionisanja. U odnosu na ...
Parlamentarizam u Srbiji posle 2000 / Parliamentarianism in Serbia after 2000
(IIC Nova srpska politička misao, Beograd, 2008)
Pošto se da određenje parlamentarizma i opiše stanje parlamentarizma pod Miloševićem (1990-2000), u članku se iznose i razmatraju podaci o radu Skupštine Srbije od 2001. do 2004. godine. Podaci pokazuju da se, u razdoblju ...
Sociologija u 'Maloj srpskoj enciklopediji' / Sociology in 'Small Serbian encyclopedia'
(Univerzitet u Nišu, Niš, 2008)
U članku se opisuje način na koji su odabrane i napisane sociološke odrednice za 'Malu srpsku enciklopediju'. Zatim se daje njihov puni tekst.