Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 80
Uloga školskog nadzora u konstituisanju osnovnoškolskog sistema u Srbiji u prvoj polovini 19. veka / Rol' škol'nogo nadzora v stanovlenii sistemy načal'nyh škol v Serbii v pervoj polovine XX veka
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2019)
U ovom radu nastojali smo da rekonstruišemo ulogu koju je državni nadzor nad osnovnim školama imao u konstituisanju osnovnoškolskog sistema u Kneževini Srbiji u prvoj polovini 19. veka. Razvoj osnovnoškolskog sistema u ...
Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa
(Nastava i vaspitanje, 2015)
U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra ...
Uloga školskog pedagoga u primeni inkluzivnog obrazovanja - pogled studenata pedagogije / The role of school pedagogue in inclusive education: How students of education see it
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Poslednjih godina u našoj zemlji se sve intenzivnije poklanja pažnja potrebi i mogućnostima ostvarivanja inkluzivnog modela obrazovanja, koji podrazumeva obezbeđivanje jednakih prava i mogućnosti obrazovanja za sve učenike ...
Odlike i pretpostavke razvoja inkluzivne školske prakse / Osobennosti i predposylki razvitiâ inklûzivnoj škol'noj praktiki
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2019)
U savremenim školskim sistemima već nekoliko decenija odvijaju se reformski procesi sa ciljem implementacije modela inkluzivnog obrazovanja u školsku praksu. Pošto je razvoj inkluzivne školske prakse determinisan obeležjima ...
Istraživački rad školskog pedagoga / School pedagogues and research
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se razmatra problem funkcije i karakteristika istraživanja koja pokreću i realizuju pedagozi u školi. Polazi se od stava da je proučavanje školske prakse jedna od ključnih pretpostavki za realizaciju osnovnog cilja ...
Upotreba usmene istorije u istraživanju obrazovanja u Srbiji uoči Drugog svetskog rata / Ispol'zovanie ustnoj istorii v issledovanii obrazovaniâ v Serbii nakanune Vtoroj mirovoj vojny
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2021)
U ovom radu predstavićemo rezultate istraživanja koje smo realizovali sa studentima pedagogije školske 2013/14. godine. Predmet istraživanja bilo je školovanje u Srbiji uoči Drugog svetskog rata iz ugla neposrednih učesnika, ...
Vaspitači kao istraživači sopstvene prakse / Preschool educators as researches of their own practice
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)
Rad se bavi analizom istraživanja vaspitača sa polazišta uloge vaspitača kao istraživača sopstvene prakse i funkcije istraživanja kao transformacije prakse. Prikazi istraživanja vaspitača i video-prezentacije istraživanja ...
Merenje u pedagoškim istraživanjima / Measurement in pedagogical research
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2005)
U ovom radu razmatraju se karakteristike merenja koje se koristi u istraživanjima u pedagogiji, kao i mogućnosti i dometi njegove primene u ovoj oblasti. Osobenosti merenja analizirane su u kontekstu rasprava o sledećim ...
Struktura i korelati interesovanja učenika za nastavne predmete / Structure and correlates of pupils' interest in school subjects
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1995)
Utvrđivanje opštih karakteristika interesovanja učenika za nastavne predmete (rasprostranjenost, širina, intenzitet), u kontekstu kontrolisanja različitih izvora varijabiliteta (oblici vaspitno- obrazovnog rada, pol učenika, ...
Uspon i(li) pad Bebi PISA testiranja / Pod"em i(li) padenie Bebi PISA testirovaniâ
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2020)
U ovom radu polazimo od neoliberalnog pristupa obrazovanju i razmatramo kako testološki pristup evaluaciji utiče na oblikovanje globalne obrazovne politike i prakse. U fokusu ovog rada je najnoviji globalni neoliberalni ...