Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 28
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - koliko smo daleko od efikasnog modela / In-service teacher training: How far are we from an efficient model?
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U prethodnom radu koji predstavlja prvi deo analize sistema usavršavanja nastavnika u RS (Pešikan i sar., 2010) naveli smo nalaze dobijene semantičkom analizom socijalno relevantnog dokumenta kakav je Katalog za stručno ...
Vrsta škole i školski uspeh kao činioci prihvatanja ličnih i društvenih ciljeva srednjoškolaca u Srbiji / School type and academic attainment as factors of acceptance of personal and social aims of highschoolers in Serbia
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Istraživanje koje se prikazuje u ovom članku imalo je za cilj da proveri kolika je uloga škole, konkretnije, vrste škole i školskog uspeha, u prihvatanju određenih ličnih i društvenih vrednosti današnjih srednjoškolaca. ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Socioemocionalni aspekti nastave i učenja / The socio-emotional aspects of teaching and learning
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2016)
Školsko učenje odvija se u sredini koja je između ostalog određena i kvalitetom socioemocionalne interakcije i odnosa nastavnika i učenika. Poslednjih godina sve je veći broj istraživanja i radova koji ukazuju na značaj i ...
Životni ciljevi kao činioci muzičkih preferencija srednjoškolaca / Life aspirations as musical preference factors among high school students
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Na značaj muzike u vaspitanju i formiranju vrednosnog sistema mladih ukazuju još antički mislioci, a moderni autori pokazuju da pasionirane slušaoce određene muzike odlikuju određeni stavovi i vrednosti, pa i karakteristična ...
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - između proklamovanog i skrivenog modela / In-service teacher training concept in Serbia: Between the proclaimed and hidden models
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Usavršavanje nastavnika je veoma važan deo unapređivanja kvaliteta obrazovnog sistema i bez reforme obrazovanja nastavnika ne može biti efikasne reforme obrazovanja. Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika definisana ...
Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije / The influence of multi-frontal teaching method on the effectiveness of the teaching process in the applied studies in technical sciences
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Orijentacija obrazovnog sistema ka pravednosti i kvalitetu obrazovanja je nametnula potrebu za individualizovanim pristupom učeniku/studentu. Ovo je posebno naglašeno u visokoobrazovnim institucijama strukovnih studija u ...
Inicijalno obrazovanje učitelja u Srbiji - analiza kompatibilnosti planova i programa učiteljskih fakulteta / Pre-service teacher training in Serbia: The analysis of teacher college curricula compatibility
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)
U akreditacionom ciklusu završenom 2008. godine fakulteti za obrazovanje učitelja u Srbiji nastojali su da zadovolje kriterijume postavljene Bolonjskom deklaracijom, pa su u tim nastojanjima početni, relativno usaglašeni ...