Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 58
Povezanost disfunkcionalnih uverenja o partnerskom odnosu sa opažajem bračnog sklada / The connection between dysfunctional relationship beliefs and dyadic adjustment
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Cilj istraživanja jeste da utvrdi povezanost bračnog sklada i disfunkcionalnih uverenja koja partneri imaju o intimnoj vezi, o kojima govori savremena kognitivno- bihejvioralna terapijska perspektiva. Uzimajući u obzir ...
Darovitost - izazovi pri definisanju, identifikaciji i obrazovanju darovitih osoba / Giftedness: Challenges when defining, identification and education of the gifted persons
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Iako se 2010. godine otpočelo sa inkluzivnom praksom u školama u Srbiji, često se u javnim raspravama, naučnim radovima, a posebno u interventnim programima zapostavljaju darovita deca jer se veruje da 'nemaju potrebu za ...
Socijalni faktori van porodice i škole povezani sa osipanjem / Social factors outside of family and school related to student dropout
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Rad prikazuje sistematizaciju širih socijalnih faktora koji doprinose osipanju u Srbiji iz prespektive Bronfenbrenerovog pristupa. Iako su ovi faktori prepoznati u literaturi i obično povezivani sa zajednicom i obrazovanjem ...
Nastavničke percepcije učenika iz društveno isključenih grupa i sopstvene uloge u radu sa njima / Teachers' perception of students from socially excepted gropes and own role in working with them
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Cilj istraživanja bio je da se utvrdi kako nastavnici opažaju učenike romske nacionalnosti, učenike iz porodica niskog socio-ekonomskog statusa i učenike sa smetnjama u razvoju, kako opažaju njihovu interakciju sa vršnjacima ...
Naučna pismenost i socio-konstruktivistička perspektiva / Scientific literacy and the social constructivist perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Termin naučna pismenost se već odomaćio u obrazovnoj retorici kod nas. Iako se termin uveliko koristi, kod nas nema radova koji se bave preispitivanjem njegovog određenja, šta on uključuje i na šta se tačno odnosi. Ova ...
Uloga argumentacije u razumevanju pročitanog teksta kroz zajednički rad sedmogodišnjaka / The role of argumentation in seven-year-olds joint comprehension of written text
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2015)
Prema određenju od kojeg u ovom radu polazimo, argumentacija je dijaloška aktivnost tokom koje partneri nastoje da uvećaju ili umanje prihvatljivost iznetih stanovišta. Ona podrazumeva da učesnici u interakciji, kroz proces ...
Odnos motivacije za materinstvom sa određenim sociodemografskim varijablama i rodnim identitetom / Relationship of motivation for motherhood with some sociodemographic variables and gender identity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Sprovedeno istraživanje je eksplorativnog tipa, sa osnovnim ciljem da se ispitaju odnosi motivacije za materinstvo i sociodemografskih varijabli koje su se pokazale značajnim u istraživanjima drugih autora, kao i odnos sa ...
Uticaj sadržaja argumenata na pojavu bumerang-efekta negativnih političkih reklama / The effect of the content of arguments on the boomerang effect of negative political advertisements
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2018)
Bumerang-efekat negativnih političkih reklama je neželjeni efekat u kome se negativno izjašnjavanje o protivničkoj strani nepovoljnije odražava na samog sponzora nego na metu negativne reklame. Inkonzistentnost prethodnih ...
Odnos vezanosti, mentalizacije i intelektualnih sposobnosti u adolescenciji / The relationship between attachment, mentalization, and intellectual abilities in adolescence
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Cilj ovog istraživanja bio je da se ispita odnos vezanosti i mentalizacije, s jedne strane, i intelektualnih sposobnosti, s druge, i to na adolescentnom uzrastu, gde je taj odnos do sada malo proučavan. U istraživanju je ...
Kvalitet dečjih televizijskih programa u Srbiji viđen očima dece i roditelja / The quality of TV programmes for children in Serbia, as seen by children and their parents
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2017)
Kod nas postoji veoma malo istraživanja o dečjem korišćenju televizije i kvalitetu dečjih programa, iako su u svetu ovo teme izuzetno velikog broja istraživanja. U istraživanju koje predstavljamo uzorak su činila deca ...