Search
Now showing items 1-10 of 47
Saradnja i takmičenje među grupama – neispričana priča
(Institut za psihologiju, 2018)
Prihvatanje demokratije i demokratske orijentacije u Srbiji u kontekstu društvenih promena
(Psihološka istraživanja, 2010)
Predmet rada je odnos građana Srbije prema demokratskom načinu vladavine i nekim temeljnim vrednostima demokratije. Analizirana je direktna, uopštena evaluacija
demokratskog načina vladavine koja je operacionalizovana ...
Odustajanje od u školovanja u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srbiji / Student dropout in primary and secondary education in the Republic of Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Napuštanje obrazovanja je veoma ozbiljan problem u čitavom svetu. U ovom radu su razmatrane različite definicije osipanja i konsekvence tih određenja na merenje i praćenje napuštanja škole od strane dece u Srbiji u kontekstu ...
Savremeni pogled na prirodu školskog učenja i nastave - socio-konstruktivističko gledište i njegove praktične implikacije / The contemporary view of the nature of school learning and teaching: The socio-constructivist perspective and its practical implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovoga rada je da prikaže prirodu procesa učenja sa stanovišta socio-konstruktivističke teorije, jedne od dominantnih paradigmi u psihologiji danas. Pored karakteristika procesa učenja per se, u ovom radu dajemo i ...
Povezanost trauma u detinjstvu i nesigurnih stilova afektivnog vezivanja sa ličnim blagostanjem i strahom od sreće / The relationship between childhood traumas and insecure attachment styles and the fear of happiness and subjective well-being
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2020)
Predmet ovog istraživanja bio je povezanost trauma u detinjstvu i nesigurnih stilova afektivnog vezivanja sa ličnim blagostanjem i strahom od sreće. U istraživanju su učestvovali studenti Univerziteta u Beogradu. Uzorak ...
Povezanost disfunkcionalnih uverenja o partnerskom odnosu sa opažajem bračnog sklada / The connection between dysfunctional relationship beliefs and dyadic adjustment
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2014)
Cilj istraživanja jeste da utvrdi povezanost bračnog sklada i disfunkcionalnih uverenja koja partneri imaju o intimnoj vezi, o kojima govori savremena kognitivno- bihejvioralna terapijska perspektiva. Uzimajući u obzir ...
Kako nastaju i kako nestaju nove kompetence - socijalna interakcija i kognitivni razvoj / How do new competences appear and how they disappear: Social interaction and cognitive development
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Osnovni cilj ovog rada jeste da ispita kako različita teorijska stanovišta - konstruktivistička, ko-konstruktivistička i pristup teorije dinamičkih sistema - objašnjavaju mehanizam nastanka novih kognitivnih kompetenci ...
Profesionalno i privatno iskustvo sa osobama s posebnim potrebama i stavovi nastavnika redovnih škola prema inkluziji / Professional and private experience with persons with special needs and attitudes of teachers of regular schools towards inclusion
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
U ovom radu tragamo za činiocima koji učestvuju u formiranju stavova nastavnika osnovnih škola prema inkluziji dece koja, zbog neke senzorne, telesne, mentalne smetnje ili socijalne depriviranosti, imaju potrebe za dodatnom ...
Mobilnost osoba sa oštećenjem vida - otklanjanje arhitektonskih barijera / The mobility of visually impaired people: Removing the architectural barriers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Potrebe i mogućnosti osoba sa oštećenjem vida zahtevaju adekvatnu analizu uticaja karakteristika postojeće fizičke sredine na mobilnost ovih osoba, kao pre rekvizita za razumevanje neophodnih aktivnosti u cilju pozitivnih ...
Organizaciono-profesionalni konflikt psihologa rada, zadovoljstvo i angažovanost na poslu / Organizational-professional conflict of I/O psychologists, job satisfaction and work engagement
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Organizaciono-profesionalni konflikt javlja se kod zaposlenih u situacijama u kojima su očekivanja i zahtevi organizacije u suprotnosti s načelima i standardima profesije. Istraživanja pokazuju da se taj konflikt negativno ...