Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 28
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - koliko smo daleko od efikasnog modela / In-service teacher training: How far are we from an efficient model?
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U prethodnom radu koji predstavlja prvi deo analize sistema usavršavanja nastavnika u RS (Pešikan i sar., 2010) naveli smo nalaze dobijene semantičkom analizom socijalno relevantnog dokumenta kakav je Katalog za stručno ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...
'Komadić koji nedostaje' u procesu obrazovanja - socioemocionalno učenje / 'The missing piece' in the educational process: Social and emotional learning
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2017)
Školski program koji je usmeren samo na kognitivne sadržaje i procese ne može izaći u susret potrebama individue i savremenog društva. U radu će biti detaljno prikazan koncept socioemocionalnog učenja koji se ne može više ...
Faktori uspešnosti na testovima intelektualnih sposobnosti pri polasku u školu / The success factors at the intellectual proficiency tests on enrolling into the elementary school
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1994)
Ispitivana je povezanost uspeha na testovima intelektualnih sposobnosti dece pri polasku u školu i njihovih ličnih porodičnih i socio-ekonomskih karakteristika. Obrađeni su rezultati na testovima intelektualnih sposobnosti ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Secondary school as a context for expressing and developing creativity / Srednja škola kao kontekst za ispoljavanje i razvoj kreativnosti
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
The paper presents the results of a research on the views of teachers about expressing and developing creativity of students at the secondary educational level. The analysis of the discussion with ten grammar school teachers ...
Razvoj kompetencija, osobina ličnosti i vrednosti učenika u današnjoj osnovnoj školi / Razvitie kompetencij, kačestv ličnosti i cennostej u učenikov v sovremennoj osnovnoj škole)
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2018)
Cilj istraživanja koje je predstavljeno u ovom radu bio je da se utvrdi koliko je, prema mišljenjima nastavnika, učenika i roditelja, današnja osnovna škola u Crnoj Gori uspešna u razvoju poželjnih osobina, kompetencija i ...
Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća / Solving mathematical problems in real context: Qualitative and quantitative analysis of achievement
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)
Osnovno istraživačko pitanje kojim se bavi ovaj rad je pitanje identifikovanja osnovnih prepreka na koje učenici nailaze pri rešavanju zadataka iz matematike, kako bi se definisali tipični koraci u ovladavanju matematičkim ...
Shvatanja nastavnika o školskom nasilju i njihova procena lične i kolektivne snage za efikasno delovanje / Mnenija učitelej o nasilii v škole i ih ocenka ličnoj i kollektivnoj sily dejstvovat' ëffektivno
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
Prevencija školskog nasilja, i kod nas i u svetu, sve više postaje jedan od prioritetnih zadataka u ostvarivanju obrazovno-vaspitnog rada u školama, a glavni oslonac vidi se u nastavnicima. Nastavnici će u obavljanju tog ...