Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 62
Socijalni faktori van porodice i škole povezani sa osipanjem / Social factors outside of family and school related to student dropout
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Rad prikazuje sistematizaciju širih socijalnih faktora koji doprinose osipanju u Srbiji iz prespektive Bronfenbrenerovog pristupa. Iako su ovi faktori prepoznati u literaturi i obično povezivani sa zajednicom i obrazovanjem ...
Nastavničke percepcije učenika iz društveno isključenih grupa i sopstvene uloge u radu sa njima / Teachers' perception of students from socially excepted gropes and own role in working with them
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Cilj istraživanja bio je da se utvrdi kako nastavnici opažaju učenike romske nacionalnosti, učenike iz porodica niskog socio-ekonomskog statusa i učenike sa smetnjama u razvoju, kako opažaju njihovu interakciju sa vršnjacima ...
Mobilnost osoba sa oštećenjem vida - otklanjanje arhitektonskih barijera / The mobility of visually impaired people: Removing the architectural barriers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Potrebe i mogućnosti osoba sa oštećenjem vida zahtevaju adekvatnu analizu uticaja karakteristika postojeće fizičke sredine na mobilnost ovih osoba, kao pre rekvizita za razumevanje neophodnih aktivnosti u cilju pozitivnih ...
Životni ciljevi kao činioci muzičkih preferencija srednjoškolaca / Life aspirations as musical preference factors among high school students
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Na značaj muzike u vaspitanju i formiranju vrednosnog sistema mladih ukazuju još antički mislioci, a moderni autori pokazuju da pasionirane slušaoce određene muzike odlikuju određeni stavovi i vrednosti, pa i karakteristična ...
Lokus kontrole na radu i aktivno traženje posla / Locus of control at work and active job seeking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Obuhvatnija istraživanja problema nezaposlenosti potiču iz razvijenih zemalja sa stabilno rastućom privrednom aktivnošću (do globalne ekonomske krize 2008. godine), tako da je specifično pitanje kako koncepti i teorije ...
Kvalitet dečjih televizijskih programa u Srbiji viđen očima dece i roditelja / The quality of TV programmes for children in Serbia, as seen by children and their parents
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2017)
Kod nas postoji veoma malo istraživanja o dečjem korišćenju televizije i kvalitetu dečjih programa, iako su u svetu ovo teme izuzetno velikog broja istraživanja. U istraživanju koje predstavljamo uzorak su činila deca ...
Etičko obrazovanje u primenjenoj psihologiji sporta / Ethische Bildung in angewandter Sportpsychologie
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Beograd, 2017)
U primenjenoj psihologiji sporta (PPS), od psihologa se često zahteva, da svoje usluge pružaju izvan okvira tradicionalne kliničke prakse, što ima i prednosti i ograničenja. Praktičari se često susreću sa specifičnim ...
Samoregulatorna dimenzija interkulturalne kompetencije nastavnika - razvoj i psihometrijska validacija novih skala / Self-regulatory dimension of teachers' intercultural competence: Development and psychometric evaluation of new scales
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Samoregulacija je ključno pitanje za nastavnike. Samo-regulatorne kompetencije pomažu nastavnicima da sačuvaju kako osećanje lične sreće, zdravlja i uspeha, tako i posvećenost poslu. Ovo je od posebnog značaja kada je u ...
Uloga asimetrične interakcije u proceni neverbalnih sposobnosti dece iz Svratišta / The role of asymmetrical interaction in the assessment of nonverbal abilities of children from the Drop-in center
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2015)
Kognitivna procena dece iz marginalizovanih sredina često je otežana zbog kulturoloških razlika koje se javljaju između normiranog i ispitivanog uzorka, zatim zbog prepreka koje nosi nizak socioekonomski status ispitivane ...
Korišćenje video stimulisanog intervjua u razumevanju nastavničke percepcije nastave i učenja / Using video-stimulated recall to understand teachers' perceptions of teaching and learning in the classroom setting
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Rad je nastao na osnovu istraživačkog projekta čiji je cilj bio da utvrdi uzajamno dejstvo između uverenja nastavnika o nastavi i učenju i njihovih praksi, zabeleženih na časovima jezika i matematike u višim razredima ...