Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 43
Aesthetic experience and the emotional content of paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2010)
In this study we investigated the relationship between aesthetic experience and other emotional qualities judged in paintings. Aesthetic experience was defined as an exceptional state of mind in which a person is focused ...
Pogledi na religiju u teorijama psihologa prve polovine XX veka / Views on religion in theories of psychologists from the first half of XX century
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad, 2010)
U radu se izlažu gledišta o religiji i religioznosti iz teorijskih sistema psihologa prve polovine XX veka: Viljema Džejmsa, Sigmunda Frojda, Alfreda Adlera, Karla Gustava Junga; Eriha Froma i Abrahama Maslova. .
Test implicitnih asocijacija: Teorijske i metodološke osnove / Implicit association test: Theoretical and methodological background
(University of Rijeka, 2010)
Over the last two decades, there has been a rapid increase in usage of implicit measurement in domains of social cognition and psychology of individual differences, in addition to explicit self-report measures. Implicit ...
Savremeni pogled na prirodu školskog učenja i nastave - socio-konstruktivističko gledište i njegove praktične implikacije / The contemporary view of the nature of school learning and teaching: The socio-constructivist perspective and its practical implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovoga rada je da prikaže prirodu procesa učenja sa stanovišta socio-konstruktivističke teorije, jedne od dominantnih paradigmi u psihologiji danas. Pored karakteristika procesa učenja per se, u ovom radu dajemo i ...
Kako nastaju i kako nestaju nove kompetence - socijalna interakcija i kognitivni razvoj / How do new competences appear and how they disappear: Social interaction and cognitive development
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Osnovni cilj ovog rada jeste da ispita kako različita teorijska stanovišta - konstruktivistička, ko-konstruktivistička i pristup teorije dinamičkih sistema - objašnjavaju mehanizam nastanka novih kognitivnih kompetenci ...
Profesionalno i privatno iskustvo sa osobama s posebnim potrebama i stavovi nastavnika redovnih škola prema inkluziji / Professional and private experience with persons with special needs and attitudes of teachers of regular schools towards inclusion
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
U ovom radu tragamo za činiocima koji učestvuju u formiranju stavova nastavnika osnovnih škola prema inkluziji dece koja, zbog neke senzorne, telesne, mentalne smetnje ili socijalne depriviranosti, imaju potrebe za dodatnom ...
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - između proklamovanog i skrivenog modela / In-service teacher training concept in Serbia: Between the proclaimed and hidden models
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Usavršavanje nastavnika je veoma važan deo unapređivanja kvaliteta obrazovnog sistema i bez reforme obrazovanja nastavnika ne može biti efikasne reforme obrazovanja. Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika definisana ...
Morphological facilitation for regular and irregular verb formations in native and non-native speakers: Little evidence for two distinct mechanisms
(Cambridge Univ Press, New York, 2010)
The authors compared performance on two variants of the primed lexical decision task to investigate morphological processing in native and non-native speakers of English. They examined patterns of facilitation on present ...
The effects of matching a persuasive message to a recipient's self-concept on attitude change
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2010)
The paper addresses the question of whether matching a persuasive message to a recipient's self-concept can enhance message processing. A large body of experiments within the Elaboration likelihood model proved that framing ...
Maltretiranje na radnom mestu - pogled na novu perspektivu / Harrassment at work: A view into the new perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Maltretiranje na radnom mestu je tema koja još od devedesetih godina prošlog veka privlači pažnju evropskih naučnika. Nažalost, brojna sistematska istraživanja ovog fenomena sprovedena u tih dvadesetak godina ostaju relativno ...