Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 315
Očuvanje zaposlenosti putem radničkog samoupravljanja - slučaj oporavljenih preduzeća u Argentini / Mantenimiento del Empleo a Través de la Autogestión Obrera: El Caso de las Empresas Recuperadas en Argentina
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2014)
Produbljivanje ekonomske krize u Argentini krajem 90-ih i početkom 2000-ih uz drastičan pad nacionalnog dohotka, visoke stope inflacije, masovnu nezaposlenost stanovništva pratila je pojava preduzeća koja su oporavili ...
Neokonzervativizam u Srbiji / Neoconservatism in Serbia
(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2019)
U tekstu se ispituje rasprostranjenost neokonzervativizma u stanovništvu Srbije, kao pretpostavci koja čini mogućim politički neokonzervativni zaokret. S obzirom na to da je ocena o rasprostranjenosti neke pojave relaciona ...
Izmedu integracije, bezbednosti i humanitarnosti: stavovi građana Srbije o migrantima / Between integration, security and humanitarianism: Serbian Citi-zens' attitudes towards migrants
(Institut društvenih nauka - Centar za demografska istraživanja, Beograd, 2017)
Almost a million people from Middle East and North Africa have passed through the territory of Serbia on their way to Western Europe during 2015 and 2016. Although Serbia has predominantly been a transit country for migrants, ...
Contemporary globalization and teritorrialisation of society: Identity dimension in Serbia
(Ljubljana University, Faculty of Social Sciences, 2014)
Paper starts with the link between contemporary globalisation and processes of de-territorialisation and re-territorialisation of society, which helps understanding the separation of social from state territoriality and ...
Povezanost radnih i vrednosnih orijentacija društvenih aktera u uslovima ekonomske krize u Srbiji / The relationship between work and value orientations of social actors in the period of economic crisis
(Univerzitet u Nišu, Niš, 2014)
Rad je usmeren na dva osnovna cilja: ispitivanje promena u radnim orijentacijama društvenih aktera koji pripadaju kontigentu stanovništva radnog uzrasta (15-64), za koje se pretpostavlja da su se odigrale u periodu 2003-2012. ...
Uticaj modernizacije na komponente nacionalnog identiteta u savremenim evropskim državama / Effects of modernization on components of national identity in contemporary European states
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2015)
U članku se analiziraju stavovi stanovništva o važnosti osnovnih komponenti nacionalnog identiteta - kulturne, askriptivne i civilne - dobijeni u istraživanju sprovedenom u 17 evropskih zemalja (projekat INTUNE). Nastoji ...
'Šetam da ne emigriram!' - aktivizam i emigracija iz perspektive učesnika protesta Protiv diktature / 'Walking - not to walk away!': Activism and emigration from the perspective of the protestors Against dictatorship
(Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2018)
Namera ovog rada je da ispita karakteristike odnosa između političkog aktivizma i planova za emigraciju među učesnicima protesta Protiv diktature. Anketno istraživanje učesnika protesta je sprovedeno u tri grada - Beogradu, ...
Dominant Research Approaches to Gentrification Process / Dominantni pristupi u proučavanju procesa džentrifikacije
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2016)
The intention of this paper is to systematize different explications of the process of gentrification. Simply put, gentrification is the process of changing built structures (buildings or their functions) in urban areas, ...
Potencijal “mekih” faktora teritorijalnog kapitala u procesu brendiranja: Istraživanje osam gradova srednje veličine u Srbiji / The brand potential of “Soft” factors of the territorial capital: A study of eight medium-sized cities in Serbia
(Inst Social Res Zagreb, 2017)
The aim of this paper was to explore the brand potential of certain “soft” factors of territorial capital in the medium-sized cities in Serbia. The concept of territorial capital refers to the total city development potential ...
Arhitektura Moderne u funkciji promocije Beograda / Architecture of Moderna and its function in promotion of Belgrade
(Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, Beograd, 2010)
U ovom radu ističe se značaj brendiranja grada za savremeni razvoj. Analizira se uloga arhitekture moderne u stvaranju prepoznatljivog izgleda Beograda. U prvom delu rada razmatraju se karakteristike modernizma i njegove ...