Search
Now showing items 1-10 of 36
Emocije kao kulturni konstrukti i njihova upotreba u političkim kontekstima savremene Srbije / Emotions as cultural constructs and their use in political contexts in contemporary Serbia
(Универзитет у Београду, Филозофски факултет, 2014)
Shvatanje od kojeg se pošlo u ovom istraživanju jeste da politika u značajnoj meri utiče na svakodnevni život znatnog dela stanovništva Srbije, a da u odnosu ta dva – politike i svakodnevnog života, tj. njihovih aktera – ...
Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду / Economic strategies of Chinese community members in New Belgrade
(Етнографски музеј у Београду, 2016)
У раду су представљене економске стратегије три припадника кинеске заједнице, који живе у новобеоградском блоку 63 и
насељу Ледине. Теренско истраживање је спроведено у новембру 2014.
године, када су интервјуисана споменута ...
On the other side of the genre boundary : an anthropological analysis of compromises as jazz musicians' strategy of action
(Inštitut za slovensko narodopisje, Ljubljana, Slovenija, 2019)
The fieldwork conducted in Belgrade during the summer and autumn of 2017 was oriented towards jazz musicians, and their strategies of action, in gist, implied playing other popular music genres through compromise – function ...
Nove i alternativne religije u Srbiji - o proučavanju i proučavanima / Religions nouvelles et alternatives en Serbie - Sur les études et les personnes étudiées
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
U radu se posebna pažnja posvećuje dosadašnjim rezultatima istraživanja i dometa u proučavanju fenomena novih i alternativnih religija u Srbiji. Razmotreni su pristupi, metodi, teme, određenje pojma kao i pokušaji definisanja ...
Consumer culture from socialist Yugoslavia to post-socialist Serbia: movements and moments
(Springer, 2018)
Widespread narratives on consumption mostly connect it with capitalism and (Western) modernity. That is the main reason why most of the scholarly and popular writings on the consumer culture and consumption practices after ...
Pregovaranje o partnerstvu - kako je srpski Hauzmajstor uspostavio poslovni odnos s austrijskim Rustlerom / Negotiating partnership: How Serbian Hauzmajstor established a business relationship with Austrian Rustler
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Ova studija govori o tome kako je srpski Hauzmajstor pregovarao i stupio u partnerstvo sa austrijskom firmom Rustler. Uvodni deo posvećen je uspostavljanju i razvijanju Hauzmajstora, firme za male kućne popravke, koju je ...
Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji / Le Film serbe à quel point est-il 'serbe'? La conceptualisation du culturellement normal et anormal dans la Serbie contemporaine
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Predmet rada jeste konstruisanje kulturnog kognitivnog modela normalnosti, a cilj pokazivanje shvatanja date kognitivne kategorije u savremenoj srpskoj kulturi od strane ispitaničke grupe, koja je formirana na osnovu ...
Da li dopunska kondicionalnost prevenira pristupanje Evropskoj uniji? Demokratski 'korak unazad' Republike Srbije / Is additional conditionality preventing EU accession? Serbian democratic 'step back'
(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2013)
Integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju u osnovi je uslovljena ispunjavanjem skupa kriterijuma čiji je cilj sveobuhvatna društvena promena. Ipak, politika proširenja Unije sadrži i izvestan broj dopunskih kriterijuma ...
Šta je u pivu? - kulture koje se prožimaju u privatizaciji pivare / What's in a beer?: Cultures that interact in brewery privatization
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Rad je nastao kao rezultat skoro dvogodišnjeg intenzivnog istraživanja socijalnih i kulturnih aspekata privatizacije lokalne pivare u Južnom Banatu, čiji je većinski vlasnik 2003. godine postala turska kompanija Efes. ...
Između istorije i savremenosti - antropološko proučavanje gastarbajtera u 21. veku / Between history and modernity: The anthropological study of migrant workers in the 21s t century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Pola veka od odlaska prvih gastarbajtera na rad u zemlje zapadne Evrope je momenat u kome je potrebno rezimirati i refokusirati istraživanja celokupne pojave. U to istraživanje, shodno vremenskoj distanci i dostupnim ...