Search
Now showing items 1-9 of 9
Antropološko proučavanje popularne kulture / Anthropological studies of popular culture
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Održavanje naučnog skupa 'Naš svet, drugi svetovi. Antropologija, naučna fantastika i kulturni identitet', u decembru 2009. godine, otvorilo je između ostalog, pitanje načina na koji antropologija može da proučava vidove ...
Prilog definisanju pojma popularne kulture - empirijska provera saznajnih ograničenja popularnih predstava o istražnom zatvoru u Srbiji / Contribution à la définition de la notion de culture populaire: vérification empirique des limites cognitives des représentations populaires sur la prison d'instruction en Serbie
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Pokušavajući da empirijski proverim funkcionalnost određenih definicija pojma popularne kulture, odnosno da putem analize javnih predstava ukažem na određena metodološka rešenja proučavanja popularne kulture, tragao sam, ...
Popularna kultura - nadkulturna komunikacija / Culture populaire: Communication sur-culturelle
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Osnovna pitanja koja proizlaze iz teorijskog bavljenja popularnom kulturom jesu: čija je to kultura i na koji način joj treba pristupiti. Prvo pitanje konotira ljudske grupe u okviru kojih i za koje se proizvode, odnosno ...
Pop pesma - epistolarna forma popularne kulture / Chanson pop: forme épistolaire de la culture populaire
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Tekst je posvećen osnovnoj formi savremene popularne muzike, a koja se razmatra sa stanovišta koje vidi popularnu kulturu kao nadkulturnu komunikaciju. Ta perspektiva razlikuje se od ranijeg antropološkog zanimanja za ...
Ufologija - poreklo jedne 'nauke' u popularnoj kulturi / Ufologie: origine d'une 'science' dans la culture populaire
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
U radu se identifikuju popkulturne preteče savremene ufologije, jednog neobičnog amalgama verovanja, predstava i ideja, utemeljenog na ontološki zvanično nepostojećem fenomenu. Osvetljava se socio-kulturni kontekst koji ...
Sanjaju li klonovi ljubav? - predstave o klonovima u popularnoj kulturi / Les clones rêvent-ils d'amour? Représentations sur les clones dans la culture populaire
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Fantazije o klonovima, kiborzima i androidima postale su deo mitologije savremenog doba - mitologije biotehnološke ere u kojoj su učestala dostignuća genetskog inženjeringa podstakla strahove od moguće zloupotrebe naučnog ...
Predstave o profesiji etnolog/antropolog u filmu Ringeraja / Notions about the ethnologist/anthropologist profession in the film Ring a Ring o’ Roses
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu i Dosije studio, 2017)
Domaći film Ringeraja (2002) predstavlja građu na osnovu koje se analiziraju kulturne predstave i preovlađujući stereotipi o etnologiji i antropologiji u lokalnoj sredini. Pored analize predstavljanja etnologije kao profesije ...
Kulturna kritika ili samo mali beg od stvarnosti?Antropološka analiza serije Upravnica / A Cultural Critique or Just a Little Escapism? An Anthropological Analysis of the TV Series The Chair
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2022)
U ovom radu je analizirana mini-serija Netfliks produkcije Upravnica (The Chair) iz 2021. godine, dramedija čije su autorke nastojale da ponude „verodostojan” prikaz, a time i kulturnu kritiku, funkcionisanja savremenog ...
“Veliki brat vas gleda”/“Vi gledate Velikog brata”. Fenomen (nad)gledanja i imperativ gledanosti u rijaliti programu / “Big Brother is watching you”/”You are watching Big Brother”. The phenomenon of (over)watching and the imperative of ratings on a reality show
(Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd, 2017)
Rijaliti šou „Veliki brat“ predstavlja metaforu transformacije savremenih medija u pravcu njihove komercijalizacije i primata koji se daje zabavi u odnosu na klasične informativne i obrazovne sadržaje, što se u Srbiji ...