Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 60
Structuring lessons or structuring knowledge – what does it tell us about the teaching practice?
(Institute for Educational Research, Belgrade, 2022)
Practically all didactic textbooks and manuals more or less explicitly emphasize
the importance of structuring in teaching. Authors often stress that teachers
should begin the lesson with an overview, gradually present ...
Kako otkrivanje izvora podataka doprinosi unapređivanju kvaliteta nastave: primer jednog akcionog istraživanja
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
Ovaj rad je proizašao iz akcionog istraživanja usmerenog na proučavanje i unapređivanje kvaliteta nastave izbornog studijskog predmeta na osnovnim akademskim studijama pedagogije. Unapređivanje kvaliteta nastave podrazumevalo ...
3XJa, dete-robot: postojanja, ujedinite se! / III, child-bot: becomings, assemble!
(Univerzitet u Beogradu, Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2022)
U svet(ovima) u kojima koegzistiraju mnoštva, detinjstva postaju asemblaži ljudi i ne-ljudi. Humanizam je dugo oduzimao, i dalje
oduzima, legitimitet detinjstvu nametanjem različitih dualizama
(odrasli-dete, prirodno-tehnološko, ...
O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se predstavlja jedna pedagoška interpretacija mera prosvetnih vlasti Republike Srbije tokom pandemije COVID-19. Na toj osnovi data je procena osnovnih razloga i primerenosti usvajanja univerzalnih mera, obavezujućih ...
Dva narativa dokumenata međunarodnih organizacija koja oblikuju predškolsko vaspitanje i obrazovanje
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
U radu se razmatra i analizira problematika kako dokumenta međunarodnih organizacija (EU, OECD, Svetskabanka, T20/G20) oblikuju svrhu predškolskog vaspitanja i obrazovanja Narativnom analizom aktuelnih doku-menata koja se ...
Problemi školovanja u ruralnim područjima Srbije za vreme pandemije
(Banja Luka: Univerzitet u Banjoj Luci Filozofski fakultet, 2020)
Funkcionisanje obrazovnih sistema, posebno onih iz manje razvijenih zemalјa, značajno je izmenjeno pojavom i širenjem virusa KOVID 19. U organizaciji rada škola došlo je do neophodnih promena kako bi se obrazovni rad ...
Odnos intersubjektivne saglasnosti i konsenzusa: rigidna dama i gospodin sa hiljadu maski
(Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
U radu se kroz refleksivnu analizu istraživačkog iskustva i njegovo interpretiranje uz pomoć teorijskih izvora problematizuju dva metodološka postupka: građenje konsenzusa i intersubjektivnu
saglasnost.
Participacija nastavnika u onlajn istraživanju
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se analizira problem participacije nastavnika u onlajn istraživanju. Polazi se od opisa osnovnih karakterisitka tog istraživanja, a na osnovu razmatranja njegovih prednosti i ograničenja. Cilj empirijskog dela ...
Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?
(Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
O razumevanju kvaliteta nastave možemo zaključivati oslanjajući se na različite izvore podataka. U ovom radu smo se u tom poduhvatu oslonili na analizu pisanih priprema za časove koje su nastavnici kreirali prilikom polaganja ...
Kriza v šoli in šola v krizi: primer beograjske šole »Vladislav Ribnikar«
(Filozofska Fakulteta, Univerza v Ljubljani, Slovenija, 2024)
Dogodek, ki se je zgodil 3. maja 2023 v Osnovni šoli Vladislav Ribnikar v Beogradu, presega okvire tistega, kar običajno obravnavamo kot nasilje v šoli – učenec sedmega razreda je ubil devet učencev in šolskega varnostnika, ...