Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 72
Personality profiles of patients with dysthymic and panic disorder
(Psychiatria Danubina, 2013)
Background: The research objective was to identify personality characteristics as well as similarities between, and differences in personality profiles of persons suffering from Dysthymic (DD) and Panic Disorder (with/without ...
Počeci razvoja ekspertskog mišljenja u vanškolskom (obrazovnom) kontekstu / Razvitie ëkspertnogo myšlenija v vneklassnom / obrazovatel'nom / kontekste
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Intelektualne pretpostavke za sistematičnije uvođenje u sistem naučnog znanja nastaju u adolescenciji. Razvoj naučnog ekspertskog mišljenja na adolescentnom uzrastu može da se odvija i u vannastavnom i vanškolskom obrazovnom ...
Ekspertsko mišljenje - mišljenje zasnovano na sistemu znanja / Ëkspertnoe myšlenie: Myšlenie na osnove sistemy znanij
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Pojam ekspertskog mišljenja novi je pojam u savremenoj psihologiji, a u ovom radu razmatra se u kontekstu viših mentalnih funkcija čiji se razvoj odvija kroz obrazovanje. Teorijski je utemeljen i povezan sa opštom teorijom ...
Doprinos istraživanja ekspertize razumevanju prirode ekspertskog mišljenja / The contribution of research on expertise to understanding of expert thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013)
Ekspertiza se određuje na osnovu visokog nivoa ovladanosti znanjima i veštinama u različitim oblastima ljudskih dealtnosti (nauke, umetnosti, sporta i drugim manje formalnim domenima). Ovaj rad bavi se razmatranjem doprinosa ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...
Obrazovne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji - analiza vremenskog dnevnika / Educational activities of secondary school students in Serbia: A time-diary analysis
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Cilj istraživanja je da utvrdimo koliko su različite obrazovne aktivnosti zastupljene u strukturi tipičnog dana srednjoškolaca u Srbiji, kao i da li u tom pogledu postoje značajne razlike u zavisnosti od njihovih ...
Psihološke reakcije dece i adolescenata na malignu bolest i lečenje - procena i podrška / Psychological reactions of children and adolscents to malignant disease and treatment - assessment and support
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2013)
Cilj istraživanja za potrebe doktorskog rada bio je da se na uzorku dece i adolescenata koji su oboleli od različitih malignih bolesti i njihovih roditelja (N=120) ispitaju različite psihološke reakcije tokom aktivnog ...
Prediktori izborne apstinencije mladih u Srbiji / Predictors of youth electoral absenteeism in Serbia
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2013)
U radu se analizira značaj činilaca izborne apstinencije mladih koji se nalaze u fokusu vodećih eksplanatornih modela izborne participacije - sociodemografskog, modela partijske identifikacije i kognitivnog modela. Ispitivana ...
Specifičnosti nastavničkih procena izraženosti učeničkog nasilja / The specificities of teachers' assessments of the prominence of student violence
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Imajući u vidu nalaz o velikom broju osnovnoškolaca ugroženih vršnjačkim nasiljem, u ovom radu nastojali smo da odgovorimo na pitanje koliko su nastavnici osetljivi za ove probleme svojih učenika. Upitnicima je ispitano ...
Emotional intelligence as a predictor of job related criteria and well-being
(World Inst Advanced Research & Science, Lisbon, 2013)
The study examined the efficacy of trait and ability measures of emotional intelligence (El) in predicting several life outcomes over traditional predictors such as intelligence and personality. Participants in the study ...