Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 22
How Adolescents Report about Their Educational Experiences during Covid-19?
(Belgrade: Institute of Psychology, Faculty of Philosophy, University of BelgradeBelgrade: Laboratory for Experimental Psychology, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, 2022)
The Covid-19 pandemic has significantly affected everyday life activities, relations,
experiences and well-being of students. This paper is a part of a broader study in which the
adolescents’ narratives about their ...
Methodological Difficulties in Conservation-Type Tasks in Music
(Belgrade: Faculty of Music, University of Arts in Belgrade, 2020)
The main aim of this work was to review methodological difficulties that arise while designing and
administrating music conservation-type tasks, thus contribute to the expansion and redefinition of theoretical constructs. ...
Razvoj kompetencija, osobina ličnosti i vrednosti učenika u današnjoj osnovnoj školi / Razvitie kompetencij, kačestv ličnosti i cennostej u učenikov v sovremennoj osnovnoj škole)
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2018)
Cilj istraživanja koje je predstavljeno u ovom radu bio je da se utvrdi koliko je, prema mišljenjima nastavnika, učenika i roditelja, današnja osnovna škola u Crnoj Gori uspešna u razvoju poželjnih osobina, kompetencija i ...
Evaluacija Građanskog vaspitanja u srednjim školama u Srbiji / An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2019)
Predmet ovog istraživanja je evaluacija statusa predmeta Građansko vaspitanje (gV) i sticanje uvida u eventualne promene statusa kroz poređenje sa rezultatima slične studije sprovedene deset godina ranije (2009. godine). ...
Nastavničke percepcije učenika iz društveno isključenih grupa i sopstvene uloge u radu sa njima / Teachers' perception of students from socially excepted gropes and own role in working with them
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Cilj istraživanja bio je da se utvrdi kako nastavnici opažaju učenike romske nacionalnosti, učenike iz porodica niskog socio-ekonomskog statusa i učenike sa smetnjama u razvoju, kako opažaju njihovu interakciju sa vršnjacima ...
Vaspitna funkcija nastave prirodnih nauka / Vospitatel'naja funkcija prepodavanija estestvennyh nauk
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Vaspitni uticaj nastave prirodnih nauka često se previđa ili minimalizuje, što je pogrešno, pa čak rizično s obzirom na karakteristike doba u kome živimo. Ako bi ishod vaspitno-obrazovnog procesa trebalo da bude obavešten, ...
Povezanost vaspitnih stavova roditelja i etnocentrizma adolescenata / The correlation between parents' educational attitudes and ethnocentrism among adolescents
(Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica, 2016)
U radu je razmatran doprinos koji vaspitna atmosfera u porodici ima na razvoj etnocentrizma adolescenata. U istraživanju je učestvovalo 345 ispitanika sa Kosova i Metohije srpske nacionalnosti. Za prikupljanje podataka su ...
Granice - svojstva objekata ili tvorevine uma - priča o osamnaestoj kamili / Boundaries: Features of objects or products of mind - A story about the eighteenth camel
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 1999)
U radu su ispitana novija shvatanja po kojima granice ne predstavljaju inherentna svojstva objekta, već tvorevine delatnosti ljudskog uma. Ovo relativističko shvatanje, karakteristično za konstruktivističko poimanje ...
Naučna pismenost i socio-konstruktivistička perspektiva / Scientific literacy and the social constructivist perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2015)
Termin naučna pismenost se već odomaćio u obrazovnoj retorici kod nas. Iako se termin uveliko koristi, kod nas nema radova koji se bave preispitivanjem njegovog određenja, šta on uključuje i na šta se tačno odnosi. Ova ...
Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? / Kak škol'nye psihologi v Serbii otnosjatsja k svoej professional'noj roli
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
U ovom istraživanju nastojali smo da ustanovimo kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu u kontekstu reforme obrazovanja i zakonskih promena. U istraživanju je učestvovalo 105 školskih psihologa iz ...