Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 60
Određenje vršnjačke interakcije i istraživanje njene uloge u kognitivnom razvoju u kontekstu Pijažeovog i socio-kulturnog pristupa / The role of peer interaction in cognitive development: Piagetian and Vygotskyan perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Članak se bavi pristupima Pijažea i Vigotskog, tj. načinom na koji je u okviru tih pristupa definisana vršnjačka interakcija i istraživana njena uloga u intelektualnom razvoju. Prikazani su i upoređeni oni aspekti izvornih ...
Korišćenje video stimulisanog intervjua u razumevanju nastavničke percepcije nastave i učenja / Using video-stimulated recall to understand teachers' perceptions of teaching and learning in the classroom setting
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Rad je nastao na osnovu istraživačkog projekta čiji je cilj bio da utvrdi uzajamno dejstvo između uverenja nastavnika o nastavi i učenju i njihovih praksi, zabeleženih na časovima jezika i matematike u višim razredima ...
Izgradnja evropskog identiteta - od dima iz dimnjaka / Building up European identity: From the chimney smoke
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Prva Jugoslavija i njene naslednice nastajale su u periodima žestokih etničkih sukoba i bile su relativno kratkotrajne državne tvorevine, što je doprinelo visokoj izraženosti etničkih identiteta i etnonacionalizma kao i ...
Profesionalno i privatno iskustvo sa osobama s posebnim potrebama i stavovi nastavnika redovnih škola prema inkluziji / Professional and private experience with persons with special needs and attitudes of teachers of regular schools towards inclusion
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
U ovom radu tragamo za činiocima koji učestvuju u formiranju stavova nastavnika osnovnih škola prema inkluziji dece koja, zbog neke senzorne, telesne, mentalne smetnje ili socijalne depriviranosti, imaju potrebe za dodatnom ...
Samoregulatorna dimenzija interkulturalne kompetencije nastavnika - razvoj i psihometrijska validacija novih skala / Self-regulatory dimension of teachers' intercultural competence: Development and psychometric evaluation of new scales
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2017)
Samoregulacija je ključno pitanje za nastavnike. Samo-regulatorne kompetencije pomažu nastavnicima da sačuvaju kako osećanje lične sreće, zdravlja i uspeha, tako i posvećenost poslu. Ovo je od posebnog značaja kada je u ...
Odnos motivacije za materinstvom sa određenim sociodemografskim varijablama i rodnim identitetom / Relationship of motivation for motherhood with some sociodemographic variables and gender identity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2016)
Sprovedeno istraživanje je eksplorativnog tipa, sa osnovnim ciljem da se ispitaju odnosi motivacije za materinstvo i sociodemografskih varijabli koje su se pokazale značajnim u istraživanjima drugih autora, kao i odnos sa ...
Uzrasne i polne razlike u strategijama rešavanja sukoba u hipotetičkim konfliktnim situacijama sa prijateljima i vršnjacima / Hypothetical conflict situations with friends and peers
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
U ovom radu bavili smo se ispitivanjem uzrasnih i polnih razlika u preferiranim strategijama rešavanja sukoba u prijateljskim i vršnjačkim odnosima. Ispitivanje je sprovedeno na uzorku od 286 adolescenata. Strategije su ...
Neka svojstva kratkoročnog verbalnog pamćenja depresivnih pacijenata / On some verbal short-term and working memory properties in patients suffering from clinical depression
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Veza depresije i kratkoročnog verbalnog pamćenja nije jednoznačno rasvetljena. Deficiti kratkoročnog pamćenja (KP) depresivnih pacijenata doslednije se ispoljavaju u zadacima koji iziskuju efikasnost radne memorije (RM) i ...
Oslonci za konceptualizaciju pojma ekspertsko mišljenje / Bases for conceptualisation of the notion of expert thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
U radu su izloženi oslonci za konceptualizaciju pojma ekspertsko mišljenje: ključni pojmovi iz teorije L.S. Vigotskog, zatim pojmovi iz savremenih teorija darovitosti, kao i empirijski nalazi o razlikama u postignućima ...
Savremeni pogled na prirodu školskog učenja i nastave - socio-konstruktivističko gledište i njegove praktične implikacije / The contemporary view of the nature of school learning and teaching: The socio-constructivist perspective and its practical implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovoga rada je da prikaže prirodu procesa učenja sa stanovišta socio-konstruktivističke teorije, jedne od dominantnih paradigmi u psihologiji danas. Pored karakteristika procesa učenja per se, u ovom radu dajemo i ...