Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 82
Perceptivne dimenzije stila u slikarstvu / Perceptual dimensions of style in paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Osnovni cilj istraživanja bio je otkrivanje bazičnih perceptivnih dimenzija stila u slikarstvu, onih koje stoje u osnovi procena različitih fizičkih svojstava preko kojih se mogu definisati stilske specifičnosti. Drugi ...
Struktura sposobnosti i veština kritičkog mišljenja / Structure of abilities and skills of critical thinking
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2001)
Produkt teorijskog razmatranja pojma kritičko mišljenje je i određivanje njegovih konstituenata - specifičnih sposobnosti i veština kroz koje se kritičko mišljenje manifestuje. U našem modelu struktura ove sposobnosti je ...
Promene konotativnog značenja politički relevantnih pojmova kod beogradskih srednjoškolaca / The changes in connotative meaning of politically relevant terms in Belgrade highschoolers
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2005)
U ovom radu pokušali smo da utvrdimo konotativno značenje nekih relevantnih političkih pojmova, kao što su: demokratija, nacija, levica, nacionalizam, itd. i da uporedimo dobijene rezultate sa sličnim istraživanjem obavljenim ...
Deca pitaju, ali ne znaju kako da postave pitanje - epi-pragmatski i meta-pragmatski razvoj / Children do ask, but do not know how to do asking: Epi-pragmatic vs. meta-pragmatic skill
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
Klasičan je nalaz (C. Chomsky, 1969) da predškolska deca u engleskom jeziku mešaju značenja glagola ask 'pitati' i tell 'reći', tako što u situaciji Ask Laura what time it is 'Pitaj Lauru koliko ima sati' umesto da postave ...
Konstrukcija i ko-konstrukcija u kognitivnom razvoju / Construction and co-construction in cognitive development
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Osnovni cilj ovog rada je da se ispita u kojoj meri i na koji način deca mogu da formiraju nove kognitivne kompetence pod uticajem interakcije sa kompetentnijim vršnjakom ili odraslom osobom. U istraživanju je primenjen ...
Konstrukcija i ko-konstrukcija u zoni narednog razvoja - da li i Pijaže i Vigotski mogu biti u pravu? / Construction and co-construction in the zone of proximal development: Could both Piaget and Vygotsky be right?
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2003)
Osnovni cilj ovog istraživanja je da se odgovori na sledeća pitanja: (1) Kakva je povezanost između zone aktuelnog razvoja (ZAR) i zone narednog razvoja (ZNR)?, (2) Da li će efekti rešavanja zadataka uz pomoć odrasle osobe ...
Komparativna analiza tipičnog ženskog i muškog lika na ilustracijama u udžbenicima za prvi razred osnovne škole / A comparative analysis of the image of man and woman in illustrations of textbooks for first grade children
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2006)
Na rodnoj ravnopravnosti se insistira u svakom društvu koje nastoji da bude demokratsko i ona bi trebalo da bude ugrađena u obrazovni sistem zemlje. Obrazovanje je u ovom pogledu posebno važno, jer ima razvojno-formativnu ...
Formiranje sistema društvenih pojmova u osnovnoj školi i njihov efekat na razvoj dečjeg mišljenja / Setting up a system of social concepts in elementary school and their influence of development of cognition in children
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2001)
Naučne pojmove organizovane u strukturisane sisteme znanja dete sreće samo u školi a njihov uticaj preobražava mentalni razvoj školskog deteta. Struktura školskog učenja obezbeđuje formiranje viših psiholoških procesa, pa ...
Stabilnost estetske preferencije položaja elemenata na slici / Stability of aesthetic preference of object position on pictures
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2004)
Cilj rada je da odgovori na pitanje da li je estetska preferencija određenog položaja objekta (elementa) na slici stabilna, odnosno, da li se menja sa povećanjem broja objekata na slici i sa promenom orijentacije slike ...
Profilisanje budućih diplomiranih stručnjaka / Profiling graduates of the future
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2005)
Suočavamo se sa činjenicom da nastava na univerzitetskom nivou nije uvek efikasna. Glavni razlog za to je što su fakulteti pre mesta za isporuku predavanja i vežbi, nego mesta za učenje. Ovaj stav ima važne posledice koje ...