Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 43
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - koliko smo daleko od efikasnog modela / In-service teacher training: How far are we from an efficient model?
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U prethodnom radu koji predstavlja prvi deo analize sistema usavršavanja nastavnika u RS (Pešikan i sar., 2010) naveli smo nalaze dobijene semantičkom analizom socijalno relevantnog dokumenta kakav je Katalog za stručno ...
Prihvatanje demokratije i demokratske orijentacije u Srbiji u kontekstu društvenih promena
(Psihološka istraživanja, 2010)
Predmet rada je odnos građana Srbije prema demokratskom načinu vladavine i nekim temeljnim vrednostima demokratije. Analizirana je direktna, uopštena evaluacija
demokratskog načina vladavine koja je operacionalizovana ...
Pogledi na religiju u teorijama psihologa prve polovine XX veka / Views on religion in theories of psychologists from the first half of XX century
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad, 2010)
U radu se izlažu gledišta o religiji i religioznosti iz teorijskih sistema psihologa prve polovine XX veka: Viljema Džejmsa, Sigmunda Frojda, Alfreda Adlera, Karla Gustava Junga; Eriha Froma i Abrahama Maslova. .
Savremeni pogled na prirodu školskog učenja i nastave - socio-konstruktivističko gledište i njegove praktične implikacije / The contemporary view of the nature of school learning and teaching: The socio-constructivist perspective and its practical implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovoga rada je da prikaže prirodu procesa učenja sa stanovišta socio-konstruktivističke teorije, jedne od dominantnih paradigmi u psihologiji danas. Pored karakteristika procesa učenja per se, u ovom radu dajemo i ...
Young people's leisure time: Gender differences
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2010)
Over the last three decades, topics relating to young peoples leisure time have become increasingly more present in academic literature. Among the numerous studies that delve into this subject, results point towards a ...
Kako nastaju i kako nestaju nove kompetence - socijalna interakcija i kognitivni razvoj / How do new competences appear and how they disappear: Social interaction and cognitive development
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Osnovni cilj ovog rada jeste da ispita kako različita teorijska stanovišta - konstruktivistička, ko-konstruktivistička i pristup teorije dinamičkih sistema - objašnjavaju mehanizam nastanka novih kognitivnih kompetenci ...
Profesionalno i privatno iskustvo sa osobama s posebnim potrebama i stavovi nastavnika redovnih škola prema inkluziji / Professional and private experience with persons with special needs and attitudes of teachers of regular schools towards inclusion
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
U ovom radu tragamo za činiocima koji učestvuju u formiranju stavova nastavnika osnovnih škola prema inkluziji dece koja, zbog neke senzorne, telesne, mentalne smetnje ili socijalne depriviranosti, imaju potrebe za dodatnom ...
Maltretiranje na radnom mestu - pogled na novu perspektivu / Harrassment at work: A view into the new perspective
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Maltretiranje na radnom mestu je tema koja još od devedesetih godina prošlog veka privlači pažnju evropskih naučnika. Nažalost, brojna sistematska istraživanja ovog fenomena sprovedena u tih dvadesetak godina ostaju relativno ...
Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika u Srbiji - između proklamovanog i skrivenog modela / In-service teacher training concept in Serbia: Between the proclaimed and hidden models
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Usavršavanje nastavnika je veoma važan deo unapređivanja kvaliteta obrazovnog sistema i bez reforme obrazovanja nastavnika ne može biti efikasne reforme obrazovanja. Koncepcija stručnog usavršavanja nastavnika definisana ...
Vrednosti i očekivanja kao činioci izbornog opredeljenja / Values and expectations as factors of electoral preferences
(Institut za političke studije, Beograd, 2010)
U istraživanju obavljenom na prigodnom uzorku studenata dva fakulteta (N = 255) neposredno pred parlamentarne izbore 2008. godine, postavljena su tri zadatka: da se ispita kakva je veza između izbornog ponašanja, odnosno ...