Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 15
Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja / Personal and social goals of students in the context of their professional orientation
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi koliko su studenti različitih fakulteta slični, odnosno koliko se razlikuju u stepenu prihvatanja različitih ličnih i društvenih ciljeva. Pošlo se od pretpostavke da se ...
Verbalna fluentnost i mogućnosti njene primene u proceni jezičkih sposobnosti starijih lica / Verbal fluency and possibilities for application in the assessment of the language abilities of older people
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Istraživanje je sprovedeno sa ciljem poređenja verbalne fluentnosti starijih i mlađih ispitanika i ispitivanja mogućnosti primene mera verbalne fluentnosti kao dodatnih u uobičajenom postupku procene jezičkih sposobnosti ...
Samopredstavljanje u 'neodgovarajućim' radnim biografijama - primer iz Srbije / Self-presentation in 'unsuitable' resumes: A case from Serbia
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2013)
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi načine na koje ljudi opisuju sebe u rezumeima označenim kao 'neprikladni'nakon prvog pregleda regrutera jedne proizvodne kompanije u Srbiji. Forma i sadržaj pedeset rezimea ...
Dinamičko procenjivanje zone narednog razvoja testom za ispitivanje prvaka-1 (TIP-1) / Dynamic assessment of the zone of proximal development using the TIP-1 as an instrument
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2013)
Osnovni predmet rada jeste ispitivanje mogućnosti primene instrumenta TIP-1 za dinamičko procenjivanje zone narednog razvoja. U okviru istraživanja su za svako dete dobijeni podaci o zoni aktuelnog razvoja (ZAR) i, uz ...
Poduzorkovanje, samouzorkovanje, postupak 'univerzalnog noža' i njihova upotreba u postupcima za statističku analizu multivarijacionih podataka / Resampling, bootstrapping, jackknifing and their use in multivariate (statistical) data analyses
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2013)
Za primenjivanje bilo kog statističkog postupka analize podataka (analize varijanse, linearne korelacije, linearne regresije itd.) potrebno je da bude ispunjen niz pretpostavki, uglavnom u vezi sa distribucijom varijabli. ...
Odnos afektivne vezanosti i kognitivnog razvoja / The relationship between attachment and cognitive development
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Emocionalni i kognitivni razvoj ličnosti kroz istoriju psihologije uglavnom su izučavani nezavisno. Poslednjih decenija, međutim, sve su češći argumenti u prilog ideji da je emotivni odnos majke i deteta u ranom detinjstvu, ...
Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? / Kak škol'nye psihologi v Serbii otnosjatsja k svoej professional'noj roli
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
U ovom istraživanju nastojali smo da ustanovimo kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu u kontekstu reforme obrazovanja i zakonskih promena. U istraživanju je učestvovalo 105 školskih psihologa iz ...
Jezik, rod i seksualna orijentacija - rodne specifičnosti diskurzivnih stilova homoseksualnih korisnika internet foruma / Language, gender, and sexual orientation: Gender-specific features of discursive styles of homosexual users of an internet forum
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2013)
Ovo istraživanje nastoji da utvrdi da li se, i na koji način, homoseksualne osobe prilikom komunikacije u internet okruženju oslanjaju na stilske odlike koje su karakteristične za određeni rod. Polazi se od pretpostavke ...
Obrazovne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji - analiza vremenskog dnevnika / Educational activities of secondary school students in Serbia: A time-diary analysis
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
Cilj istraživanja je da utvrdimo koliko su različite obrazovne aktivnosti zastupljene u strukturi tipičnog dana srednjoškolaca u Srbiji, kao i da li u tom pogledu postoje značajne razlike u zavisnosti od njihovih ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...