Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 579
Relationship between epistemological beliefs and motivational orientation among high school students
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2012)
Relationship between epistemological beliefs and motivational orientation of high school students was studied and their relationship with school majoring, GPA and gender. To estimate epistemological beliefs and motivational ...
Promene konotativnog značenja politički relevantnih pojmova kod beogradskih srednjoškolaca / The changes in connotative meaning of politically relevant terms in Belgrade highschoolers
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2005)
U ovom radu pokušali smo da utvrdimo konotativno značenje nekih relevantnih političkih pojmova, kao što su: demokratija, nacija, levica, nacionalizam, itd. i da uporedimo dobijene rezultate sa sličnim istraživanjem obavljenim ...
Dijagnostička procena razumevanja gramatike kod dece - adaptacija TROGa za srpski jezik / Assessment of grammar comprehension: Adaptation of TROG for Serbian language
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
U ovom radu iznosimo opis adaptacije i rezultate probne standardizacije britanskog Testa razumevanja gramatike (TROG) za srpski jezik. TROG je receptivni test gramatičkih kontrasta, konstruisan za procenu gramatičkog razvoja ...
Povezanost trauma u detinjstvu i nesigurnih stilova afektivnog vezivanja sa ličnim blagostanjem i strahom od sreće / The relationship between childhood traumas and insecure attachment styles and the fear of happiness and subjective well-being
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2020)
Predmet ovog istraživanja bio je povezanost trauma u detinjstvu i nesigurnih stilova afektivnog vezivanja sa ličnim blagostanjem i strahom od sreće. U istraživanju su učestvovali studenti Univerziteta u Beogradu. Uzorak ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Pogledi na religiju u teorijama psihologa prve polovine XX veka / Views on religion in theories of psychologists from the first half of XX century
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad, 2010)
U radu se izlažu gledišta o religiji i religioznosti iz teorijskih sistema psihologa prve polovine XX veka: Viljema Džejmsa, Sigmunda Frojda, Alfreda Adlera, Karla Gustava Junga; Eriha Froma i Abrahama Maslova. .
Čitalačke navike srednjoškolaca u Srbiji / Reading habits of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
U okviru istraživačke studije o slobodnom vremenu, interesovanjima, kulturnim potrebama i navikama srednjoškolaca posebno su ispitivane njihove čitalačke navike. Cilj rada je da sagledamo čitalačke navike srednjoškolaca ...
Test implicitnih asocijacija: Teorijske i metodološke osnove / Implicit association test: Theoretical and methodological background
(University of Rijeka, 2010)
Over the last two decades, there has been a rapid increase in usage of implicit measurement in domains of social cognition and psychology of individual differences, in addition to explicit self-report measures. Implicit ...
Radna memorija kao distinktivno svojstvo između obrade tipa 1 i tipa 2 u teorijama dualnih procesa / Working memory as a distinctive property between type 1 and type 2 processing in dual process theories
(Sineza: časopis za humanističke i društvene nauke, 2023)
Ljudsko mišljenje može se opisati kroz interakciju dva tipa kognitivne obrade – obrade tipa 1 koja je brza, intuitivna i nezavisna od radne memorije (RM) i obrade tipa 2 koja je spora, promišljena i ograničena kapacitetima ...