Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 15
Od psihologije ličnosti ka psihologiji osoba / From psychology of personality to psychology of persons
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2004)
U radu se razmatraju različiti pristupi opojmljivanju ljudske subjektivnosti. S jedne strane, rezimira se uvreženo psihološko shvatanje ličnosti kao unutrašnjeg psihološkog entiteta odgovornog za izražavanje stilističkih ...
Ispitivanje uzora i idola srednjoškolaca u Srbiji / The analysis of actual and symbolic models of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2009)
U radu je ispitivano na koga se ugledaju srednjoškolci u Srbiji. U adolescenciji dolazi do postepenog odvajanja od roditeljskih figura i modeli ponašanja postaju druge osobe. Zato je srednjoškolska populacija zanimljiva ...
Testiranje jednog modela uloge porodice u razvoju formalnih operacija / Testing one model of family role in the development of formal operations
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2008)
Savremeni autori naglašavaju važnost sagledavanja porodice kao specifičnog obrazovnog konteksta i izučavanja njene uloge u kognitivnom razvoju. U radu je testiran model kojim se postulira način na koji različiti vidovi ...
Korelaciono-faktorska istraživanja verbalne sposobnosti / Verbal ability: A review of correlational research
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2005)
Predložen je praktičan način da se sistematizuju rezultati istraživanja verbalne intelektualne sposobnosti i načinjen je pregled korelaciono-faktorskih studija ove intelektualne sposobnosti. Analizirani su položaj i uloga ...
Opredeljenje za neuspeh u školi kao vid opiranja vršenju moći / Choosing school underachievement as a way to resist power
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006)
Loše postignuće u učenju u tradicionalnom shvatanju obrazovanja uglavnom se označava kao neuspeh. U radu se predlaže drugačije shvatanje školskog neuspeha, zasnovano na shvatanju moći Mišela Fukoa i načelu elaborativnog ...
Reagovanje dece i odraslih na školsko nasilje / Reaction of children and adults to violence in school
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2007)
Cilj istraživanja je da opiše reagovanje učenika i odraslih koji rade u školi na nasilje. Reakcije na nasilje, usmereno detetu lično, razlikujemo od reakcija na nasilne scene kojima dete prisustvuje kao svedok. Analizirani ...
Verbalna sposobnost i korišćenje gramatičke informacije u srpskom jeziku / Verbal aptitude and the use of grammar information in Serbian language
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006)
Istraživanje prikazano ovim radom predstavlja pokušaj da se ustanove individualne razlike u korišćenju gramatičke informacije koju nose pojedinačne reči srpskog jezika. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi nivo kognitivne ...
Efikasnost radne memorije - teorijski koncept i praktične primene / Efficiency of working memory: Theoretical concept and practical application
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2008)
Efikasnost radne memorije je koncept koji spaja psihologiju pamćenja sa različitim oblastima kognitivne, diferencijalne i primenjene psihologije. U ovom radu ukratko je predočena istorija interesovanja za procenu kapaciteta ...
O pismenom izražavanju učenika osnovne škole / On written expression of primary school pupils
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2009)
Normativna pravila standardnog srpskog jezika stiču se tokom osnovno- školskog i srednjoškolskog obrazovanja kroz programske zahteve nastave srpskog jezika, koja se odvija na tri područja: gramatika, pravopis i kultura ...
Razumevanje zavisnih klauza u jeziku disfazične dece / Understanding of subordinate clauses in the language of dysphasic children
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2007)
U radu su izloženi rezultati istraživanja specifičnosti sintaksičkog razvoja, kao elementa jezičke strukture na gramatičkom nivou dece sa razvojnom disfazijom, posle završenog dugogodišnjeg logopedskog tretmana. Sintaksički ...