Search
Now showing items 1-10 of 24
Adolescenti i rizična ponašanja - odraz iracionalnosti ili racionalnosti / Adolescence and risk-taking: Reflection of irrationality or rationality?
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
U adolescentskom uzrastu dolazi do porasta u učestalosti rizičnih ponašanja. Istovremeno, kad je reč o kognitivnom funkcionisanju, u ovom razvojnom periodu prisutan je kvalitativni skok u odnosu na raniji period. Pokušaćemo ...
The impact of forced social comparison on adolescents' self-esteem and appearance satisfaction
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
The impact of forced social comparison on adolescents' self-esteem and appearance satisfaction research, conducted on a sample of 133 high school seniors, consisted of two phases. In phase one, participants were given the ...
Pristupi procenjivanju obrazovnih postignuća učenika - kritički osvrt / Approaches to assessment of student academic achievements: A critical review
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
Cilj ovog rada je uporedni prikaz i kritička analiza najvažnijih pristupa procenjivanju obrazovnih postignuća učenika, pre svega, klasičnog psihometrijskog i autentičnog procenjivanja. Razmatrani su: filozofsko-epistemološko ...
Uticaj iskustva i obučenosti nastavnika na njihove stavove prema obrazovanju dece sa oštećenjem vida u srednjim školama / Influence of teacher experience and training on their attitudes towards education of children with impaired vision in secondary schools
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
Inkluzija, kao savremena obrazovna tendencija, izaziva veliku pažnju istraživača i u tom smislu postoje brojne studije koje se bave različitim aspektima ovog procesa. Cilj rada bio je da se ispita da li iskustvo u radu sa ...
The effects of framing and ego-involvement on performance on the Wason selection task
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
Man's deep-rooted tendency to maintain and reinforce a positive self-image makes man inclined to uncritically accept desirable information (the confirmation bias) as well as to criticize and reject undesirable information ...
The anisotropy of perceived distance: The eyes story
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
The aim of this study is to determine whether the eye position shift changes perceived distance, that is, whether kinesthetic information from eye muscles affects distance perception. Two experiments were done, in a dark ...
Doživljena i anticipirana diskriminacija kod osoba sa dijagnozom shizofrenije / Experienced and anticipated discrimination against people with schizophrenia
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
Cilj rada je bio ispitivanje prirode, direkcije i stepena doživljene i anticipirane diskriminacije kod osoba s dijagnozom shizofrenije. Obavljen je intervju sa pedeset pacijenata dve psihijatrijske klinike u Beogradu, ...
The effect of music background on the emotional appraisal of film sequences
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
In this study the effects of musical background on the emotional appraisal of film sequences was investigated. Four pairs of polar emotions defined in Plutchik's model were used as basic emotional qualities: joy-sadness, ...
Perceptual, semantic and affective dimensions of experience of abstract and representational paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2011)
In this study the difference between representational and abstract paintings in judgments on perceptual, semantic and affective dimensions was investigated. Two groups of participants judged the sets of representational ...
Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća / Solving mathematical problems in real context: Qualitative and quantitative analysis of achievement
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)
Osnovno istraživačko pitanje kojim se bavi ovaj rad je pitanje identifikovanja osnovnih prepreka na koje učenici nailaze pri rešavanju zadataka iz matematike, kako bi se definisali tipični koraci u ovladavanju matematičkim ...