Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 20
O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se predstavlja jedna pedagoška interpretacija mera prosvetnih vlasti Republike Srbije tokom pandemije COVID-19. Na toj osnovi data je procena osnovnih razloga i primerenosti usvajanja univerzalnih mera, obavezujućih ...
Predškolsko vaspitanje i obrazovanje u vreme krize COVID-19; od slabosti ka transformativnom potencijalu
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se polazi od razumevanja krize kao odstupanja od uobičajenih i ustaljenih obrazaca kako društvenih odnosa i delovanja tako i ličnog postupanja i uverenja. Pitanje pedagoškog i trnasformativnog potencijala, postavljeno ...
Structuring lessons or structuring knowledge – what does it tell us about the teaching practice?
(Institute for Educational Research, Belgrade, 2022)
Practically all didactic textbooks and manuals more or less explicitly emphasize
the importance of structuring in teaching. Authors often stress that teachers
should begin the lesson with an overview, gradually present ...
3XJa, dete-robot: postojanja, ujedinite se! / III, child-bot: becomings, assemble!
(Univerzitet u Beogradu, Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2022)
U svet(ovima) u kojima koegzistiraju mnoštva, detinjstva postaju asemblaži ljudi i ne-ljudi. Humanizam je dugo oduzimao, i dalje
oduzima, legitimitet detinjstvu nametanjem različitih dualizama
(odrasli-dete, prirodno-tehnološko, ...
Zašto (ne) istraživati sopstvenu praksu - perspektiva praktičara u obrazovanju
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, 2022)
Polazeći od toga da istraživanja praktičara bivaju sve više prepoznata kao oblik profesionalnog razvoja, koji doprinosi razvoju obrazovnovaspitne prakse, cilj našeg istraživanja je da se sagledaju razlozi za nedovoljnu ...
Participacija nastavnika u onlajn istraživanju
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se analizira problem participacije nastavnika u onlajn istraživanju. Polazi se od opisa osnovnih karakterisitka tog istraživanja, a na osnovu razmatranja njegovih prednosti i ograničenja. Cilj empirijskog dela ...
Detinjstv(a)o – konceptualizacije i kontekstualizacije – Implikacije za praksu predškolskog vaspitanja / Childhood(s) – conceptualisation and contextualisation : implication for early childhood education and care
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, 2022)
Pošto je svako od nas bio dete, svi verujemo da znamo šta je detinjstvo
ili, makar, šta je bilo. Za mnoge od nas detinjstvo je stanje čoveka
koje smo svi iskusili i koje doživljavamo kao različito od ’odraslosti’. ...
Mogućnosti podsticanja samoregulacije u onlajn okruženju
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
Veća autonomija i odgovornost učenika uz fizičku odvojenost nastavnika dovela je do potrebe
da se samousmerenost u učenju vidi kao jedan od osnovnih prioriteta u onlajn obrazovanju.
Samoregulacija u učenju podrazumeva ...
Offlife: (Non)Sense Of Digital Kindergarten During COVID-19 Lockdown
(IAC Education, 2022)
In the early spring of 2020, the COVID-19 pandemic outburst, followed by the declaration of an emergency state and physical isolation in many countries, led to the accelerated transition of all levels of education to the ...
Nije stvar u tome šta je već šta može postati – izgubljene mogućnosti i moguće prilike
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
Polazeći od mera obrazovne politike u predškolskom vaspitanju i obrazovanju za vreme krize
izazvane pandemijom COVID-
19 rad prikazuje perspektivu roditelja kroz autentične pričeroditelja o vrtiću u vreme zatvaranja ...