Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 58
Odnos intersubjektivne saglasnosti i konsenzusa: rigidna dama i gospodin sa hiljadu maski
(Institut za pedagoška istraživanja, 2021)
U radu se kroz refleksivnu analizu istraživačkog iskustva i njegovo interpretiranje uz pomoć teorijskih izvora problematizuju dva metodološka postupka: građenje konsenzusa i intersubjektivnu
saglasnost.
Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености
(Институт за педагошка истраживања, Београд, 14-12-2023)
У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне
две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама
разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање
писмености ...
O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se predstavlja jedna pedagoška interpretacija mera prosvetnih vlasti Republike Srbije tokom pandemije COVID-19. Na toj osnovi data je procena osnovnih razloga i primerenosti usvajanja univerzalnih mera, obavezujućih ...
Offlife: (Non)Sense Of Digital Kindergarten During COVID-19 Lockdown
(IAC Education, 2022)
In the early spring of 2020, the COVID-19 pandemic outburst, followed by the declaration of an emergency state and physical isolation in many countries, led to the accelerated transition of all levels of education to the ...
Possibilities and challenges of using digital technology in inclusive education
(Institute for Educational Research, Belgrade, Serbia, 2023)
In the process of providing additional support to students, the use of digital technology plays a
significant role. Encompassing a wide range of equipment, tools, strategies and services, digital
technology can contribute ...
Developing Inclusive School Communities through Collaborative Action Research
(European Educational Research Association, 2023)
Inclusive education arises from the idea that dominant culture and practices prioritize certain social groups while excluding others. Kozleski and Waitoller (2010) note that teachers are often trained to be "transmitters ...
Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2020)
Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od
razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića.
Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu ...
Problemi školovanja u ruralnim područjima Srbije za vreme pandemije
(Banja Luka: Univerzitet u Banjoj Luci Filozofski fakultet, 2020)
Funkcionisanje obrazovnih sistema, posebno onih iz manje razvijenih zemalјa, značajno je izmenjeno pojavom i širenjem virusa KOVID 19. U organizaciji rada škola došlo je do neophodnih promena kako bi se obrazovni rad ...
Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse
(Pedagoško društvo SrbijeInstitut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, 2020)
Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo
Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, ...
Kompetentnost pedagoga u doba krize
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2021)
Doba neizvesnosti sa kojim se suočavamo i promene koje ono donosi u realizaciji vaspitno-obrazovnog rada
iziskuju da preispitamo ulogu pedagoga i mogućnosti njegovog delovanja. U ovom radu se bavimo pitanjem
kompetentnosti ...